برگزاری دوره آموزشي با اولويت احياي صنايع دستي بومي

کد خبر: 
۱۲۷۷
مديركل ميراث فرهنگي لرستان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشي با اولويت احياي صنايع دستي بومي

برگزاری دوره آموزش صنایع دستی با اولويت احياي صنايع دستي بومي

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان، از برگزاری دوره آموزشی گسترده در رشته‌های مختلف صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: اولویت نخست ما گسترش و احیای صنایع دستی بومی است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: پیش بینی می‌شود در دوره آموزشی صنایع دستی لرستان به تفکیک سطح مهارت، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر هنرآموز و هزار و۵۰۰ هنرجو آموزش خواهند دید.

او در خصوص پیش بینی میزان تسهیلات در این حوزه نیز تشریح کرد: در بخش مشاغل خانگی تا صرف ۵۰ میلیارد ریال، در بخش حمایت از سیل زدگان ۱۰۰ میلیارد ریال ‌و در بخش حمایت از خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا ۷۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: در بخش کارگاه‌های بزرگ و تسهیلات فنی و اعتباری نیز هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیارد ریال در دستور کار صنایع دستی استان قرار گرفته است.

قاسمی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی به تفکیک شامل نقاشی روی پارچه، گلیم بافی، ماشته بافی، چرم دوزی ،تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گیوه بافی و سرمه دوزی در خرم‌آباد، گلیم بافی در دوره چگنی، گره چینی، قلمزنی، ورشوسازی، حرمی بافی، گلیم بافی، مسگری، طراحی سنتی و چرم دست دوزی در بروجرد، چوغابافی، گلیم بافی، مشبک چوب، جاجیم بافی و چرم دست دوز در شهرستان الیگودرز و قلمزنی، گلیم بافی، مشبک چوب، چرم دوزی و سرمه دوزی در شهرستان دورود است.

وی ابراز داشت: این دوره‌ها به صورت گسترده بوده و در اقصی نقاط شهرستان‌های استان که دارای کارگاه‌های آموزشی معین یا تعداد متقاضی کافی هستند، برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه اولویت نخست معاونت صنایع دستی استان گسترش و احیای صنایع دستی بومی است، بیان داشت: در برخی شهرستان‌ها با توجه به سلیقه هنرجویان و تقاضای بازار از آموزش صنایع دستی دیگر استان‌ها نیز استقبال می‌شود./

يعقوب دالوند

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - صنايع دستي - آموزش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم