برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم لرستان

کد خبر: 
۳۴۴۵
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛

برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش شکاف دیجیتال در نقاط مختلف لرستان صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ شهاب حیدری امروز در نشست مشترک کنترل پروژه توسعه فیبر نوری با مدیریت شرکت مخابرات استان گفت: ۶ هزار و ۴۳ مشترک در روستاها و مناطق محروم این استان اینترنت پرسرعت دارند که در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می‌کنند.

وی، خاطرنشان کرد: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتورهای اول و دوم و شرکت «های وب»، انتظار می‌رود تمامی این خدمات در نقاط مختلف استان به ‌راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.
    
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در ادامه اظهار داشت: فیبر نوری بهترین راه برای انتقال اطلاعات با سرعت و کیفیت است که با استفاده از توسعه آن می‌توان تمامی نقاط شهری و روستایی را به نسل‌های پرسرعت ارتباطی تجهیز کرد.

حیدری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی است ادامه داد: این پروژه‌ها با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه مردم صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: اتصال به شبکه‌های ارتباطی مزایایی مانند ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، حذف مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم و کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان - شهاب حیدری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم