با سلاح ماسک و دستکش فریاد بزنیم؛ پزشکان و پرستاران «جان ایران»

با سلاح ماسک و دستکش فریاد بزنیم؛ پزشکان و پرستاران «جان ایران»

با سلاح ماسک و دستکش فریاد بزنیم، پزشکان و پرستاران، شما جان ایران هستید

در سال‌های اخیر، جهان در توهم رشد صنعت و تمامیت خواهی، زمان خود را سپری می‌کرد و به دلیل عدم شناخت از صاحبخانه خود (زمین) پا را فراتر نهاد، به خصوص صاحبان قدرت زر و زور، با عبور از اخلاق معنوی بر روی این هدیه کهکشانی جولان می‌داد.

ناگهان دشمنی نامرئی، ساکنان این کره چند میلیارد سالی را زمین‌گیر کرد، بطوری‌که زمین به سرفه و تنگی نفس افتاده است. نبرد پیش‌بینی نشده وارد مرحله جنگ تن به تن در کوچه و بازار، هوا و زمین گردیده، سربازان دشمن در تاریکی و روشنایی لجوجانه و بدون وقفه پیش می‌روند و سلاح‌شان تجمع انسان‌های بدون ماسک و دستکش است؛ در جبهه مقابل، ما در کنار مردم جهان پشت سر سربازان خط مقدم پزشکان و پرستاران نظاره‌گر این نبرد هستیم بی‌درنگ از همین امروز با  اسلحه رعایت بهداشت و ایمنی، در سنگرِ خانه، خط مقدم خود را تقویت کنیم.

متأسفانه دشمن نامرئی از بی‌تفاوتی و ناآگاهی عده‌ای هر از گاهی به پیشروی خود ادامه می‌دهد و از همه مهم‌تر، ستون پنجم این ویروس منحوسِ موذی با بی‌تفاوتی و سهل انگاری باعث خستگی سربازان جان بر کف و بی‌ادعا شده، اگر به توصیه‌های پزشکان عمل نکنید مانند آن است که برای غلبه به دشمن نامرئی نوک اسلحه را به سمت خود گرفته و شلیک می‌کنید و یا تیشه را به سمت خود بالا می‌برید.

شما ای هم‌وطن به لحظه‌ای دردناک بیندیش که در اتاق آی سی یو، خانواده شما نمی‌تواند بر بالین‌تان باشد، اما پزشک و پرستار، با پوشیدن لباس‌هایی غیر قابل تحمل که بیشتر به فضانورد شباهت دارند بر تخت شما تکیه زده و نفس‌های شما را کنترل می‌کنند.

منطق حکم می‌کند یک صدا و همدل گوش به فرمان این فرشتگان الهی در سنگرِ خانه، با سلاح ماسک و دستکش فریاد بزنیم که پزشکان و پرستاران، شما جان ایران هستید.

ایران‌زمینی که سرآمد اکتشافات انسان‌های آغازین است و تاریخ نویسان یونان باستان، آن را نگینی بر حلقه‌ی انگشتر زمین توصیف کرده‌اند.

علی امرایی / زرک

 

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم