با افتتاح نیروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد باري از دوش دولت برداشته شد

کد خبر: 
۱۳۹۷
رييس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در سفر به لرستان:

با افتتاح نیروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد باري از دوش دولت برداشته شد

با افتتاح نیروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد باري از دوش دولت برداشته شد

ريیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: نيروگاه سيكل تركيبي خرم‌آباد نيروگاهي بومي است كه با افتتاح آن باري از دوش دولت برداشته شد.

به گزارش خبرنگار زرک، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در احداث این نیروگاه سرمایه‌گذار است، به این معنی که تمام هزینه ارزی و ریالی را این نهاد فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت به ما این اجازه را داده که از صندوق توسعه ملی مقداری ارز قرض بگیریم، اما بخش عمده هزینه‌ها از منابع داخلی بنیاد مستضعفان است.

نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد نیروگاهی با راندمان بالا است

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در شرایط سخت تحریمی و افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، باری از دوش دولت برداشته شده، افزود: تمام خریدهای این نیروگاه از داخل بوده و نیروگاهی کاملا ایرانی و مدرن و با راندمان بالا است.

فتاح، نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد را نمودی از تحقق اقتصادمقاومتی در شرایط تحریم عنوان و تصریح کرد: از ابتدای طرح تا انتهای آن از کارشناس خارجی استفاده نشده است، به‌نحوی‌که طراحی، اجرا و نصب آن توسط جوانان بومی و ایرانی بوده است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این نیروگاه، ۳۲۴ مگاوات برق وارد مدار می‌شود، ضمن اینکه در تلاش هستیم واحد بخار این نیروگاه را نیز تا پایان امسال به نتیجه برسانیم تا ۱۶۰ مگاوات دیگر را وارد مدار کنیم و این یعنی جهش تولید.

در بنیاد مستضعفان اعتنایی به تحریم نداریم

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به کمک این بنیاد به تولید برق کشور، گفت: درصدد ایجاد فاز دوم نیروگاه نبودیم، با این وجود در سال جهش تولید و لبیک به بیانات رهبر انقلاب، همانند فاز نخست نیز آن را احداث خواهیم کرد.

فتاح خاطرنشان کرد: در بنیاد مستضعفان اعتنایی به تحریم و مشکلات اقتصادی نداریم و متکی به توانمندی جوانان ایرانی و اعتماد به اقتصاد ملی هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه محرومیت‌زدایی نیز اقداماتی در دستور کار است، افزود: حمایت‌هایی برای مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و همچنین رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا صورت گرفته و این روند ادامه دارد./

امير كريمي فر

 

 

برچسب‌ها: 
نيروگاه سيكل تركيبي خرم آباد - بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي - پرويز فتاح

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم