با آگاهی دانش‌آموزان جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم

کد خبر: 
۵۳۸۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

با آگاهی دانش‌آموزان جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم

با آگاهی دانش‌آموزان جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم

خرم‌آباد ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: به‌واسطه بصیرت و آگاهی و بینش شما دانش‌آموزان گرامی جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش پایگاه خبری زرک، حجت‌الاسلام «سید احمدرضا شاهرخی» امروز دوشنبه که در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان سخن می‌گفت، اعلام کرد: استان لرستان آماده برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید استان در روز شش آبان است.

وی، هدف از برگزاری این نشست‌ها، همایش‌ها، یادواره‌ها و کنگره‌ها را ترویج پیام شهدا در جامعه عنوان کرد و گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ یادواره شهدا طی دو سال گذشته در لرستان برگزار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با اشاره به اینکه شهیدان بر سفره رزق خداوند حضور دارند و ما مهمان آنها هستیم، ادامه داد: ما با یک واسطه مهمان خداوند هستیم، باید شکرگزار باشیم که در محفلی که به نام شهدا برگزار می‌شود حضور داریم.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر اینکه در این نشست‌ها شرکت می‌کنیم تا از شهید کسب حیات کنیم، زنده شویم، تصریح کرد: شهید بصیرت و بینش می‌دهد، شهدا شقایق‌هایی بودند که خود بندگی مخلصانه کردند و آن را به ما یاد دادند.

وی ادامه داد: شهدا در میدان رزم و جهاد حضور پیدا کردند، از جان گذشتند و به مولایشان رسیدند، سبک‌بالانی که از دنیای فانی گذشتند و دنیای فانی را بدل به دنیای باقی کردند، امروز جمعی از ما که اینجا هستیم با شهدای دانش‌آموز در یک کلاس بودیم، با هم تحصیل می‌کردیم، با برخی از معلمان شهید بودیم، اما ما امروز در فرش هستیم و شهدا در عرش هستند.

شهدا به بقا رسیدند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شهدا دنیای فانی را پشت سر گذاشتند و به بقا رسیدند، با قطره‌قطره خون خود حدیث بندگی را به ما یاد دادند و مزد خودشان را در جوار رحمت الهی گرفتند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به منزلت بالای خانواده شهدا، تصریح کرد: بهشت جایگاه مؤمنین عادی است، اما جایگاه شهید بهشت رضوان است.

وی گفت: با صبر و شکیبایی خانواده شهدا، گردنه‌های سخت را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، ما مدیون خانواده شهدا هستیم، این صبر و شکیبایی بود که ما را به این اقتدار باعظمت رساند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به شهادت دانش‌آموزان و فرهنگیان لرستان در دوران دفاع مقدس، افزود: در قرن ۲۱، قرنی که علم و فناوری به‌سرعت درحال‌رشد و پیشرفت است؛ اما تعلیم‌وتربیت، اصول اخلاقی و انسانی آن‌چنان توسط نظام سلطه بربادرفته که باید در این قرن در شهر غزه با سوزن خیاطی و بدون داروی بیهوشی عمل جراحی و بخیه را انجام دهند، ببینید بشریت چگونه سقوط کرده است.

نظام اسلامی در برخورد با دشمن خود اصول اخلاقی را رعایت می‌کند

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه نظام اسلامی در برخورد با دشمن خود اصول اخلاقی را رعایت می‌کند، چه برسد به مردم و شهروندانش، گفت: این عزت، شکوه و جلال در سایه نسل سرافراز شهدای دانش‌آموز و معلم بوده است، پرچم آن امروز به دست شما دانش‌آموزان و معلمان است که باید این پرچم را مقتدر و محکم برای رسیدن به اهداف متعالی در دست بگیرید.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان، شب‌های تیره را به‌روز تبدیل کردند، راه کربلا باز شد، بالاتر از آن اربعینی شکل گرفت که در اقصی‌نقاط جهان برای زیارت عتبات‌عالیات و کربلا حضور پیدا می‌کنند، این در سایه صبر و شکیبایی شما بوده است، افزود: دانش‌آموزان عزیز بنگرید که نسل قبل از شما چه‌کار کردند؟ این نسل را نسلی می‌بینیم که اگر پیشرو تر نباشند، عقب‌تر نیستند، اگر جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم به‌واسطه بصیرت و آگاهی و بینش شما دانش‌آموزان گرامی بود، امروز هم ممکن است عده‌ای نماز در قدس خواندن در نظرشان بعید و دست‌نیافتنی باشد، اما همان‌طور که مسیر کربلا باز شد، با همین همت و رشادت مسیر قدس هم باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: با نصرت خداوند و یاری مجاهدان و مبارزان فلسطینی و محور مقاومت، رژیم اشغالگر قدس که ۷۰ سال در کارنامه‌اش زشتی و پلیدی است طومارش برچیده خواهد شد، کارنامه این رژیم که باید او را دولت دیوانگان و ددمنشان نامید، نمی‌تواند به قهرمانان و مبارزان فلسطینی ضربه بزند.

وی با بیان اینکه این روشنگری باید از سوی معلمان و دانش‌آموزان صورت گیرد، گفتمان انقلاب اسلامی را جریان‌سازی کنند، گفت: آنچه امروز از جامعه بشریت مشاهده می‌کنیم، پایمال‌کردن اصول اخلاقی و انسانی است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اجلاسیه نسل سرافراز - نماینده ولی فقیه در لرستان - یادواره شهدا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم