ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، زمینه ساز توسعه لرستان

کد خبر: 
۲۴۸۷
معاون رئیس جمهور:

ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، زمینه ساز توسعه لرستان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  گفت: توسعه پارک علم و فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و… می‌تواند زمینه توسعه لرستان را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سورنا ستاری امروز سه شنبه در جریان بازدید بازدید خود از مراکز دانش بنیان لرستان در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که در بودجه دولت توجه ویژه‌ای به این بخش شده است، اظهار داشت: پروژه‌ها به صورت خودکار در این شرکت‌ها در حال انجام شدن است و به طور مثال در حوزه کرونا محصولات و اقدامات به صورت اکوسیستم فعال بوده و وارد بازار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در معاونت علمی و فناوری حمایت‌های خود را در این حوزه به صورت گسترده انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سال آینده نیز به همین شکل خواهد بود و در صورتی که بودجه‌ای که دولت تصویب کرده در مجلس تصویب شود به طور حتم حمایت‌ها بیشتر از امسال خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بیان داشت: به شرکت‌های نوپا وام صندوق توسعه و وام نوآوری شکوفایی پرداخت می‌شود.

ستاری با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق توسعه به شرکت‌ها، ادامه داد: هر هفته تعداد خیلی زیادی افتتاحیه در استان‌های مختلف داریم که بسیاری از آنها به صورت مجازی انجام می‌گیرد.

لرستان به میزانی که پتانسیل دارد توسعه پیدا نکرده است

وی با تاکید بر اینکه هر روز نتایج کار جوانان در این شرکت‌ها را مردم می‌بینند، افزود: استان لرستان از استان‌های بسیار پر پتانسیل در این حوزه است، گرچه به میزانی که پتانسیل دارد توسعه پیدا نکرده است. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه پارک علم و فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و… می‌تواند زمینه توسعه لرستان را فراهم آورد، گفت: از این شرکت‌ها و اقدامات حمایت می‌شود و با استانداری لرستان نیز تفاهم خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
سورنا ستاری - شرکت دانش بنیان - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم