ایجاد ستاد «صبر» در لرستان

کد خبر: 
۴۲۳۶
برای برقراری صلح و سازش در پرونده‌ها صورت می گیرد؛

ایجاد ستاد «صبر» در لرستان

محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان از ایجاد ستاد «صبر» در لرستان برای برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل‌های عمدی، شبه عمدی، منازعات و ... خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «محمد رزم» در نخستین جلسه ستاد ملی «صبر» در لرستان اظهار داشت: ایجاد صلح و سازش بین افراد به ویژه در جوامع اسلامی، مؤمنان و مسلمانان موجب تقویت امنیت است و زمینه رشد و بالندگی هر منطقه، استان و کشور را مهیا می‌سازد.

وی، امنیت را یکی از پیش نیازهای رشد و توسعه در کشور دانست و افزود: در این راستا بر اساس اساسنامه‌ای که از سوی قوه قضائیه به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده، جلسه ستاد صبر با حضور بیش از ۲۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در مرکز لرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: ایجاد صلح و سازش بین افراد و جلوگیری از کینه و دشمنی در جوامع اسلامی مورد تاکید آموزه‌های دینی و موجب رشد و توسعه است.

رزم افزود: ستاد صلح، بخشایش و جلب رضایت افراد در پرونده‌ها با عنوان ستاد «صبر» در راستای استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسانه، مفید و حاصل تجربیات اعضا برای گسترش و ایجاد صلح در پرونده‌های آماده اجرای حکم تشکیل شد.

وی یادآور شد: تشکیل ستاد «صبر» از سیاست‌های محوری و راهبردی ریاست قوه قضائیه است که در سند تحول قضائی کشور پیش‌بینی شده و پس از تبیین و تشریح به استان‌های سراسر کشور از جمله لرستان ابلاغ شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در جلسه ستاد «صبر» در لرستان، وظایف هر کدام از اعضای ستاد مشخص شد تا بتوان در راستای ایجاد صلح بین پرونده‌هایی مانند قتل‌های عمدی و شبه عمدی، منازعات، اختلافات ملکی و سایر پرونده‌های مهم در مناطق مختلف استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

رزم گفت: در این راستا با شناسایی افرادی از هر ایل، طایفه و عشیره، معتمدان، مصلحان و افرادی که در نزد مردم دارای مقبولیت و محبوبیت هستند با استفاده از این ظرفیت، در جلب رضایت شاکی و اولیا دم با خلوص نیت تلاش می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - محمد رزم - صلح و سازش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم