اگر کرونا تمام شده پایانش را رسما اعلام کنید!

اگر کرونا تمام شده پایانش را رسما اعلام کنید!

پایگاه خبری تحلیلی زرک ـ شبنم روزبهانی

ماشین‌ها در کوچه و خیابان می‌چرخیدند و بلندگویشان به مردم هشدار می‌داد تا در خانه بمانند و نکات بهداشتی را کامل رعایت کنند. مصرف صابون و مواد ضدعفونی کننده و الکل و استفاده از ماسک چنان توصیه می‌شد که بازار در رابطه با برخی از این کالاها با کمبود روبرو شد.

شبکه‌های مجازی، رادیو، تلویزیون و مهمتر از همه پیام‌هایی که بین مردم رد و بدل می‌شدند همه و همه تاکیدشان بر رعایت نکات بهداشتی و آموزش راه‌های مفید جلوگیری از ابتلا به کوویدـ۱۹ یا همان بیان عامه «کرونا» بود.

مردم به شکلی عقلانی از بیماری ترسیده بودند و همه جوره نکات توصیه شده مسولان بهداشتی را رعایت می‌کردند.

کار آموزش دانش‌جویان در تمامی مقاطع از مهد تا دانشگاه با تعطیل شدن کلاس‌ها به فضای مجازی کشیده شد و موجب آرامش بسیاری از خانواده‌ها بخاطر عدم حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های درس شد.

مردم در خانه ماندند و آمار افراد مبتلا روز بروز سیری نزولی پیدا کرد.

این همه برمی‌گردد به اسفند سال گذشته و فروردین امسال. که حالا انگار سالی از آنها گذشته و گویی دارد به شکل خاطره برای مردم تداعی می‌شود.

بجای آن همه توصیه و تاکید مبنی بر رعایت نکات بهداشتی به یکباره بازگشایی مراکز تجاری و فعالیت تمام وقت ادارات و بانک‌ها ووو مجدد آغاز شد و مردم کم کم از آن ترس منطقی فاصله گرفتند.
تا آنجا که حالا با مراجعه به سایت دانشگاه مراجعه کننده در کمال تعجب متوجه می‌شود فلان امتحان که قرار بود به شکل غیر حضوری و از طریق ... برگزار گردد با دستوری دو سه خطی به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

اینکه امتحانی به آن یا این شکل برگزار می‌گردد در واقع موضوع دست دوم بحث است؛ اما اینکه مراکز علمی آموزشی بجای پیشتازی در ترویج هرچه بیشتر باور خطرناک بودن کرونا خود پیشتاز باورپذیری پایان و یا لااقل کم اهمیت شدن کرونا هستند حرف اصلی نگارنده در این ارتباط می‌باشد. ای کاش اگر کرونا تمام شده است پایانش را رسما اعلام و موجبات آرامش همه فراهم گردد.

امیدوارم مسولان توجیهی برای چنین چند گانگی رفتارشان داشته باشند./

 

 

نویسنده: 
شبنم روزبهانی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم