انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه برای اطفای حریق در جنگل‌ها

کد خبر: 
۱۴۹۳
مدیرکل منابع طبیعی لرستان خبر داد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سپاه برای اطفای حریق در جنگل‌ها

شيرزاد نجفي مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و سپاه برای اطفای حریق در جنگل‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك، شیرزاد نجفی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران انعقاد تفاهم نامه با سپاه در راستای به کارگیری نیروهای بسیجی در ۸۴ ناحیه بحرانی جنگلی سطح استان خبر داد.

وی، عنوان کرد: مناطق بحرانی استان لرستان از لحاظ حریق جنگل‌ها و مراتع به ۸۴ ناحیه تقسیم بندی شده که سهم هر شهرستان بسته به درجه بحرانی بودن مشخص و در هر ناحیه تعداد چهار نفر نیروی بسیجی به کارگیری شده است که بایستی شبانه روز در منطقه مستقر و نسبت به دیده بانی اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه این گروه‌ها تجهیزات انفرادی و امکاناتی نظیر «دمنده» و «آتش کوب» را نیز در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: گروه‌های دیده بانی بسیج موظفند بلافاصله پس از مشاهده حریق در منطقه استحفاظی خود، ضمن اطلاع رسانی به اداره منابع طبیعی، سپاه و بسیج شهرستان، در منطقه حریق حضور یافته و مقدمات اطفا حریق را تا رسیدن نیروهای کمکی فراهم کنند.

نجفی در ادامه، افزود: در هر ناحیه یک گروه ۲۲ نفره بسیج نیز به صورت آماده باش حضور داشته تا در صورت نیاز در منطقه حضور یابند و چنانچه حریقی اتفاق بیفتد بلافاصله نسبت به اطفا آن وارد عمل خواهند شد.

وی، خطاب به رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، خواهان برگزاری جلسات با سپاه نواحی شهرستان‌ها برای برنامه ریزی کارهای مقدماتی این تفاهم نامه شد و تصریح کرد: رؤسای منابع طبیعی شهرستان‌ها، ضمن استقرار دیده بان، بایستی به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داشته و آموزش نیروهای بسیجی به کار گرفته شده طی جدول زمانبندی به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد./

پيام عاليخاني چگني

 

برچسب‌ها: 
اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان - شيرزاد نجفي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم