افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی در لرستان / تلاش برای جذب نیروهای متخصص

کد خبر: 
۱۸۱۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد؛

افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی در لرستان / تلاش برای جذب نیروهای متخصص

افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی در لرستان / تلاش برای جذب نیروهای متخصص

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به افزایش تخت‌های ویژه بیمارستانی در استان گفت: تلاش برای جذب نیروهای متخصص برای استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار زرک، عباس پزشکی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به خرید دستگاه «سی تی اسکن» دوم برای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اظهار داشت: همچنین یک دستگاه «سی تی اسکن» برای بیمارستان شهید مدنی خرم‌آباد، یک دستگاه برای بیمارستان نورآباد و یک دستگاه برای بیمارستان ازنا خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای خرید دومین دستگاه «سی تی اسکن» برای بیمارستان دورود هستیم عنوان کرد: با رایزنی‌های از طریق وزارت بهداشت، توانستیم این امر را عملیاتی کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همزمان با موج دوم کرونا در استان تلاش کردیم که تخت‌های عادی و ویژه مراکز درمانی را افزایش بدهیم تصریح کرد: در این راستا تا پایان سال ۹۸، ۱۴۷ تخت ویژه در سطح بیمارستان‌های دانشگاهی داشتیم که با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته ۳۷ تخت دیگر به مجموع این تخت‌ها اضافه کردیم.

پزشکی بیان داشت: از مجموع ۳۷ تخت ویژه یاد شده، شش مورد به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد، ۱۰ مورد به بیمارستان شهید رحیمی، سه مورد به بیمارستان ازنا، چهار مورد به بیمارستان آیت الله بروجردی، چهار مورد به بیمارستان نورآباد، پنج مورد به بیمارستان الشتر و پنج تخت نیز برای بیمارستان پلدختر در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی این بوده که در پاییز و زمستان نیاز به تخت ویژه در استان وجود داشته باشد، در صورت فراهم شدن فضا در بیمارستان‌ها تخت‌های ویژه برای آنها در نظر می‌گیریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین در کنار این اقدام، کلینیک قدیمی بیمارستان شهدای عشایر در دو طبقه با ۸۰ تخت عادی در نظر گرفته شده که اگر با کمبود تخت مواجه شدیم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

پزشکی با اشاره به آماده شدن یک نوبت از بیمارستان اعصاب و روان با ظرفیت حدود ۶۰ تخت تا فصل پاییز، تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه به زمان توزیع نیروهای متخصص نزدیک می‌شویم، حوزه درمان دانشگاه ورود پیدا کرده تا بتوانیم نیروهای مورد نیاز خود به خصوص در رشته‌های عفونی، داخلی، بیهوشی و… را تأمین کنیم.

وی افزود: قول‌های خوبی در این رابطه گرفته ایم تا بتوانیم امسال نیز مانند سال گذشته نیروهای متخصص به تعداد کافی وارد بیمارستان‌های استان کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم برای مقابله با کرونا، گفت: بنا داریم که در موج بعدی بیماری از ظرفیت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی، خصوصی و… استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه علوم پزشکی لرستان - عباس پزشکی - ویروس کرونا - پزشک متخصص

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم