افتتاح یا کلنگ‌زنی ۳۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان

کد خبر: 
۲۹۷۸
در دهه فجر امسال انجام می‌شود؛

افتتاح یا کلنگ‌زنی ۳۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان

افتتاح یا کلنگ‌زنی ۳۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان

استاندار لرستان گفت: در دهه فجر امسال، ۳۷۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار و سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی شامگاه شنبه در سخنانی با تشریح برنامه‌های دهه فجر در لرستان اظهار داشت: ۳۲۰ پروژه زیرساختی و عمرانی با اعتبار ۷۳۹ میلیارد تومان و ۵۰ طرح اقتصادی با ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال برنامه ریزی شده که بخشی از این پروژه‌ها کلنگ زنی و برخی هم در مرحله آغاز عملیات اجرایی است.

وی تصریح کرد: از میان پروژه‌های عمرانی، ۲۶۲ پروژه با اعتبار ۵۹۱ میلیارد تومان افتتاح و ۵۸ پروژه با ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ زنی می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها حدود ۹ هزار و ۸۷۲ نفر در بخش اقتصادی و عمرانی شاغل می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین از میان پروژه‌های اقتصادی، ۴۹ طرح با اعتبار ۴۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک طرح نیز آغاز می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه معادل ۲۴۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه وزارت نیرو در دست اجرا داریم، گفت: طرح‌های حوزه نیرو در این لیست نیامده و قرار است چند روز پس از دهه فجر به بهره برداری برسند.

وی افزود: ما به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از طرح‌ها را به صورت رسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می‌رسانیم و بخاطر کرونا فقط تعدادی از این طرح‌ها را افتتاح می‌کنیم، این پروژه‌ها در تمام شهرها مورد بهره برداری قرار می‌گیرند و سفر مقامات ملی را به استان خواهیم داشت.

استاندار لرستان اذعان داشت: قرار است محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای افتتاح طرح‌ها به استان سفر کند و در شهرستان‌ها مدیران استانی طرح‌ها را افتتاح می‌کنند.

خادمی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک حرکت تاریخی و نتیجه فعالیت‌های مستمری بوده است که ملت ایران در طول تاریخ داشته است.

وی که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت؛ افزود: انقلاب ما یک فرایند بود و ریشه در جان ملت داشته و ملت یکپارچه انقلاب اسلامی و تغییر را طلب کردند و نباید فراموش کرد که در شکل گیری این حرکت نقش رهبری و امام راحل کاملاً مشهود بوده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - دهه فجر - کلنگ زنی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم