اعطای صلاحیت کارشناسان؛ پس از طی دوره‌های آموزشی

کد خبر: 
۲۴۴۱
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان:

اعطای صلاحیت کارشناسان؛ پس از طی دوره‌های آموزشی

اعطای صلاحیت کارشناسان؛ پس از طی دوره‌های آموزشی

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان اظهار داشت: برای افزایش تخصص و دانش کارشناسان، تصمیم بر این است که اعطای صلاحیت در رشته‌های مختلف تنها پس از طی دوره‌های آموزشی لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت والیزاده در هفدهمین جلسه‌ی هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری که در سالن کنفرانس کانون برگزار گردید با اشاره به وجود دو تشکل با فعالیت و وظیفه‌ی یکسان گفت: متاسفانه این موازی‌کاری باعث شکل‌گیری رقابت مضری شده که کم‌ترین نتیجه‌اش رقابت برای جذب دستمزد کارشناسی به هر قیمت ممکن است.

وی افزود: پایین آمدن سطح کیفی کارشناسان از دیگر تبعات منفی این رقابت غیر مفید است که اثرات آن به مرور خودش را در جامعه نشان خواهد داد.

والیزاده با تاکید بر ضرورت فعال شدن حوزه‌ی آموزش کانون بیان داشت: بر اساس برنامه‌ی مدونی که در دستور کار قرار گرفته است، واحد آموزش کانون کارشناسان دست‌کم هر ماه یک دوره‌ی آموزشی مفید و ضروری برای کارشناسان برگزار خواهد نمود که انتظار می‌رود کارشناسان گرامی از این برنامه‌ها استقبال و استفاده نمایند.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ی یاد شده، برای افزایش تخصص و دانش کارشناسان، تصمیم بر این است که اعطای صلاحیت در رشته‌های مختلف تنها پس از طی دوره‌های آموزشی لازم صورت بگیرد.

حجت والیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم عنوان داشت: بر اساس این قانون، صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت‌دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی‌شده می‌باشد و در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت‌ مالیات‌های مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.

وی افزود: بر همین اساس متقاضیان پروانه کارشناسی نیز از شمول این قانون خارج نیستند و باید جهت صدور یا تمدید پروانه‌ی کارشناسی خود گواهی مربوطه را از اداره مالیات دریافت نمایند.

کرم‌رضا تاج‌مهر/

 

برچسب‌ها: 
کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - حجت والیزاده

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم