اشتغال‌زایی ۱۱۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی لرستان

کد خبر: 
۲۱۰۰
قاسمی خبر داد:

اشتغال‌زایی ۱۱۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی لرستان

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اشتغال‌زایی ۱۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه صنایع دستی لرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی، روز چهارشنبه اظهار داشت: لرستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه صنایع دستی در ایران دارای تنوع بالا و زیبایی منحصر به فردی است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید و فروش صنایع دستی در لرستان، ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند، عنوان کرد: در شهرستان خرم‌آباد، یک بازارچه ثابت فروش صنایع دستی در محوطه باغ گلستان ایجاد شده که در غرفه‌های آن محصولات صنایع دستی مربوط به کل استان به فروش می‌رسد.

بازارچه‌های خودگردان فروش صنایع دستی؛ ظرفیتی برای اشتغالزایی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های خودگردان فروش صنایع دستی برقرار است که این موارد نیز ظرفیت خوبی در جهت ایجاد اشتغال محسوب می‌شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه در زمینه تولید صنایع دستی نیز کارگاه‌هایی در سطح استان فعال هستند، گفت: ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی ثبت شده و دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی به صورت مشاغل خانگی، در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز به عنوان پایلوت فعال هستند.

فعالیت یک کارگاه تولید لباس لُری در خرم‌آباد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خاطرنشان کرد: این صنایع دستی شامل گلیم بافی، ماشته، لباس لری، ورشو، مسگری، چرم دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی هستند.

قاسمی در خصوص تولید لباس لری عنوان کرد: یک کارگاه تولید لباس لری در خرم‌آباد وجود دارد و برخی افراد هم به صورت خصوصی اقدام به تولید آن می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید گلونی نیز کارگاهی تحت عنوان صنایع دستی نداریم؛ اما یک کارگاه صنعتی وجود دارد که شخصی به صورت خصوصی آن را تولید می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
گلونی - لباس لری - اداره کل میراث فرهنگی لرستان - صنایع دستی - سید امین قاسمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم