استقرار یک فروند هواپیمای پایش جنگل‌های لرستان در فرودگاه خرم‌آباد

کد خبر: 
۱۲۷۹
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان خبر داد؛

استقرار یک فروند هواپیمای پایش جنگل‌های لرستان در فرودگاه خرم‌آباد

استقرار یک فروند هواپیمای پایش جنگل‌های لرستان در فرودگاه خرم‌آباد

مدیرکل منابع طبیعی لرستان از استقرار یک فروند هواپیما جهت پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی این استان در راستای ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در فرودگاه خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ شیرزاد نجفی در  حاشیه جلسه‌ای که بمنظور بررسی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری هوانوردی عمومی با حضور مدیر فرودگاه خرم‌آباد در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برگزار شد، گفت: در این جلسه هماهنگی و تمهیدات لازم در راستای چگونگی استقرار یک فروند هواپیما ۴ نفره در فرودگاه خرم‌آباد بمنظور پایش جنگل‌ها و منابع طبیعی لرستان صورت گرفت.

او افزود: در این راستا، مقرر شد به منظور پایش جنگل‌های استان، حفاظت و پیشگیری از حریق، یک فروند هواپیما ۴ نفره (پایپِر) در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شود.

نجفی با اشاره به اینکه این هواپیما ۴ نفره که با حمایت‌های خادمی استاندار لرستان، مجوز ۱۰۰ ساعت پرواز بر فراز عرصه‌های ملی را اخذ کرده، تصریح کرد: با استقرار در فرودگاه خرم آباد در فصل حریق یاری رسان منابع طبیعی استان خواهد بود.

ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی در فرودگاه خرم‌آباد، فصل نوینی در توسعه لرستان

علی کاملی مدیر فرودگاه خرم‌آباد نیز با استقبال از این طرح گفت: ایجاد پایگاه هوانوردی عمومی برای اولین بار در غرب کشور و در فرودگاه خرم‌آباد، فصل نوینی در توسعه و پیشرفت استان ایجاد خواهد کرد.

کاملی اظهار امیدواری کرد سایر ادارات با اقدام مشابه بتوانند از این فرصت برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران نقش بسزای خود را در شکوفایی و توسعه استان ایفا کنند.

وی افزود: فرودگاه خرم‌آباد با بهره گیری از نیروهای متخصص و دارا بودن سیستم‌های کمک ناوبری هوایی، آماده همکاری با ادارات و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه است./

مهرداد دلفان

 

 

برچسب‌ها: 
اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان - شيرزاد نجفي - علي كاملي - فرودگاه خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم