از مخالفان طرح قضازدایی محیط زیست بودم

کد خبر: 
۱۵۱۶
رییس‌کل دادگستری لرستان:

از مخالفان طرح قضازدایی محیط زیست بودم

رییس‌کل دادگستری لرستان گفت: در مجلس نهم طرح قضازدایی محیط زیست مطرح شد که از مخالفان این طرح بودم و در نتیجه مسکوت‌ ماند.

به گزارش خبرنگار زرک، محمد رزم در دیدار با مدیرکل و کارکنان محیط زیست لرستان، ضمن تبریک هفته جهانی محیط زیست به زحمت‌کشان این عرصه و تقدیر و تشکر از زحماتی که برای حفظ و حراست از محیط زیست کشور به‌ویژه استان می‌شود، اظهار کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی در رابطه با حفاظت از محیط زیست است که این موضوع حکایت از اهمیت محیط زیست و جایگاه آن در قانون اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز و نسل‌های فردا را داریم، افزود: نسل‌های بعدی بایستی در این محیط زیست و در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و دولت و ملت وظیفه حفاظت از محیط زیست را بر عهده دارند.

رزم ضمن تاکید بر اینکه فعالیت‌های کارخانجات و طرح‌های تولیدی بایستی با استعلام و کسب مجوز محیط زیست باشد، اضافه کرد: قوانین متعددی در راستای حفاظت از محیط زیست تدوین شده از جمله قانون شکار و صید، قانون بهره‌برداری و حفاظت از جنگل‌ها و ضمانت‌های اجرایی خوبی توسط قانونگذار برای جرائم زیست محیطی تعیین شده است.

رییس ‌کل دادگستری لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که به اهمیت موضوع محیط زیست و جلوگیری از تحریق و تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در محیط زیست تاکید داشتند، افزود: نظر مقام معظم رهبری به صراحت این است که در این موضوع جرم‌انگاری صورت بگیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه آیت‌الله رئیسی بر حفاظت و صیانت از محیط زیست تاکید ویژه دارند و سه قوه باید در مسائل محیط زیستی و جرائم این حوزه با قاطعیت برخورد کنند، اضافه کرد: شعب ویژه‌ای در دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی و جرائم این حوزه تعیین کرده‌ایم تا به صورت فوق‌العاده به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

رزم ضمن تاکید بر این که مجازات‌های سختی برای مجرمین این حوزه به ویژه شکارچیان و صیادان کل، بز و قوچ و میش و نیز وحوش صادر خواهد شد، افزود: در مجلس نهم طرح قضازدایی محیط زیست مطرح شد که بنده از مخالفین این طرح بودم و در نتیجه مسکوت‌ ماند.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه شش میلیون هکتار جنگل در زاگرس وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از آن در معرض خشکیدگی قرار دارد، بیان کرد: جنگل‌ها دارای اهمیت فراوانی هستند از جمله در بحث تولید اکسیژن، حفظ منابع آب، حفظ منابع خاک و تلطیف هوا و... که در سال‌های اخیر اوضاع بهتر شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما در بحث جرائم محیط زیستی حساسیت ویژه‌ای داریم و پرونده‌های این حوزه را پیگیری خواهیم کرد، افزود: اداره کل محیط زیست بایستی در بحث فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها وارد شود و آموزش‌های لازم و همچنین هشدارهای مجازاتی را به مردم اطلاع‌رسانی کند.

رزم گفت: بخشنامه‌ای ابلاغ خواهد شد که سلاح‌ها حتی مجوزدارها که با آنها اقدام به شکار شود ضبط و مصادره و در اختیار مرجع صادرکننده قرار گیرد./

مهدیه مظفری

 

برچسب‌ها: 
دادگستري لرستان - محمد رزم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم