احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست

کد خبر: 
۳۰۰۲
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستر لرستان:

احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست

احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گفت: احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ حجت والیزاده در جلسه هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: مقایسه‌ی بحث ارجاع کارشناسی در یک سال گذشته با سال‌های قبل از آن نمایانگر تفاوت وضعیت در این زمینه است و مشخصا احقاق حقوق همه کارشناسان اولویت کاری ماست.

وی افزود: متاسفانه بعضا برخی از کارشناسان با طرح شبهاتی در زمینه‌ی وجود لیست سیاه در زمینه‌ی ارجاع کار کارشناسی تلاش می‌کنند اقدامات مثبت هیأت مدیره فعلی را زیر سوال ببرند، در حالی که چنین لیستی وجود ندارد و اگر اقداماتی در دستور کار قرار گرفته صرفا به منظور برقراری مساوات بوده است.

والیزاده تصریح کرد: هر اتفاق مثبتی که در کانون رخ داده، حاصل همدلی و همراهی اعضای هیأت مدیره است و به هیچ عنوان منحصرا مربوط به یک شخص نیست.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه هرگز مناسبات شخصی، نگاه صنفی و حب و بغض منشاء تصمیم‌گیری‌ها در کانون نیست، بیان داشت: اقدامات مثبتی که هیأت مدیره کنونی انجام داده به هیچ عنوان قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست و بسیاری از آن‌ها از جمله انجام حسابرسی و تهیه‌ی صورت‌های مالی و اعطای تسهیلات به کارشناسان برای اولین بار صورت گرفته است.

حجت والیزاده عنوان داشت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد در اختیار کارشناسان قرار گرفته و در همین زمینه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قول داده مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان دیگر هم تسهیلات در اختیار کارشناسان قرار دهد که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، به ابتدای سال آینده موکول می‌شود.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تا ابتدای بهمن‌ماه جاری، اختلاف درآمد کانون نسبت به سال گذشته کمتر از یکصد میلیون تومان است که با در نظر داشتن دو ماه باقیمانده و البته سال دشواری که از نظر اقتصادی و شیوع کرونا در حال سپری کردن آن هستیم، رشد درآمدی قابل قبولی محسوب می‌شود.

والیزاده در خصوص ارجاع کار کارشناسی هم گفت: بر اساس تصمیم‌ اتخاذ شده مبنای کار بر این منوال است که کار کارشناسی هر شهرستان توسط کارشناسان همان شهرستان انجام گیرد، مگر در مواردی که آن شهرستان فاقد کارشناس در زمینه‌ی خاصی باشد و به ناچار از کارشناسان شهرستان مجاور استفاده شود.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان گریزی هم به مشکلات و آفت حوزه‌ی کارشناسی زد و اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تاکیدات همیشگی، هنوز با مواردی مواجه هستیم که کارشناس، شماره حساب شخصی خود را برای دریافت دستمزد کارشناسی ارائه می‌نماید که این موضوع علاوه بر نزول شان کارشناسی، باعث کاهش درآمدهای کانون و سوءاستفاده می‌شود.

حجت والیزاده تصریح کرد: روال غلط دیگری که از گذشته رایج شده این است که خودِ کارشناس کار کارشناسی را از فلان دستگاه اجرایی دریافت می‌کند و توقع دارد به خودش ارجاع گردد که رویه صحیحی نیست و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اجتماعی - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم