احراز هویت ۳۶ درصد از سهامداران عدالت در لرستان

کد خبر: 
۲۵۷۳
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

احراز هویت ۳۶ درصد از سهامداران عدالت در لرستان

احراز هویت 36 درصد از سهامداران عدالت در لرستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان از احراز هویت ۳۶ درصد از سهامداران عدالت در لرستان خبر داد و گفت: برگزاری مجمع عمومی «وسلرستا» در گرو احراز هویت ۵۰ درصد انتخاب کنندگان روش غیرمستقیم در سامانه سجام است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ الهام شاداب‌فر امروز اظهار داشت: تاکنون ۳۶ درصد از سهامداران عدالت روش غیرمستقیم در لرستان احراز هویت شده‌اند این در حالی است که برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان (وسلرستا) در گرو احراز هویت ۵۰ درصد انتخاب کنندگان روش غیرمستقیم در سامانه سجام است.

وی افزود: طرح سهام عدالت از سال ۸۵ آغاز شده و در همان ابتدا قرار بر این بود این سهام در اختیار ۶ دهک اول جامعه قرار گیرد به بیان دیگر دولت در ابتدا تصمیم گرفت که بخشی از سهام خود در شرکت‌های دولتی را به ۶ دهک پایین درآمدی جامعه واگذار کند.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ۴۹ میلیون نفر سهامدار شدند و این عدد در استان لرستان یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفر بود که با توجه به جمعیت استان سهام عدالت در لرستان پوشش بالاتر از ۹۰ درصدی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان عنوان کرد: در سال ۹۵ مالکیت سهام عدالت به مردم واگذار شد، اکنون نیز امکان اضافه شدن افراد جدید به این طرح وجود ندارد.

شاداب‌فر با اشاره به اینکه دولت دو روش مستقیم و غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت در اختیار مردم قرار داده است، افزود: در روش مستقیم سهام عدالت شامل سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی است.

این مسئول گفت: در روش مستقیم افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت سهام خود را مشاهده کنند و افرادی که مایل به فروش ۶۰ درصد سهام خود هستند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها این اقدام را انجام دهند که سهام آن‌ها با قیمت روز به فروش می‌رسد البته قرار بر این است تا بهمن‌ماه امسال ۱۰۰ درصد سهام قابل فروش باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان خاط نشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات در لرستان ۷۱۷ هزار نفر روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده و ۸۴۳ هزار نفر نیز روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: با تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند توسط این شرکت‌ها انجام می شود.

شاداب‌فر بیان کرد: البته مراکز مختلفی همچون دفاتر پیشخوان دولت، پست بانک‌ها، کافی نت‌ها و دفاتر ict روستایی(در آینده نزدیک) احراز هویت افرادی که خودشان توانایی ثبت‌نام در سامانه سجام را ندارند انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها: 
الهام شاداب فر - اداره کل امور اقتصادی و دارایی لرستان - سهام عدالت - وسلرستا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم