اجرای طرح تحولی «آجر به آجر» برای ساخت و تجهیز مدارس کشور/ تنديس «حافظي» ساخته شود

کد خبر: 
۱۴۶۱
معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد؛

اجرای طرح تحولی «آجر به آجر» برای ساخت و تجهیز مدارس کشور/ تنديس «حافظي» ساخته شود

اجرای طرح تحولی «آجر به آجر» برای ساخت و تجهیز مدارس کشور/ تنديس «حافظي» ساخته شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از اجرای طرح تحولی «آجر به آجر» برای ساخت و تجهیز مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرك، خیبر بیدار پور روز یکشنبه در مراسم یکمین سالگرد درگذشت محمدرضا حافظی، بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، اظهار داشت: محمدرضا حافظی یکی از پایه‌های بزرگ مدرسه سازی کشور بوده و هست، ایشان از مردان نیکی است که مؤسس تنها تشکل مردم نهاد رسمی کشور بوده است.

وی در خصوص برنامه ریزی سازمان نوسازی کشور برای تجلیل از جایگاه ایشان، تصریح کرد: مراسم گرامیداشت محمدرضا حافظی روز سه شنبه همین هفته با حضور وزیر آموزش و پرورش و دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار خواهد شد، البته متأسفانه به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه این مراسم به صورت محدود برگزار خواهد شد.

نام گذاری یکی از ساختمان‌های سازمان نوسازی کشور به نام محمدرضا حافظی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، همچنین از نام گذاری یکی از ساختمان‌های سازمان نوسازی کشور به نام محمدرضا حافظی خبر داد و افزود: شروع بسته طرح تحولی «آجر به آجر» هم با هدف ساخت و تجهیز مدارس با مشارکت آحاد مردم در این مراسم صورت خواهد گرفت.

بیدار پور با مقایسه رشد اعتبارات در سال گذشته تا کنون، بیان کرد: در سال ۹۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز کشور تعهد شد که از این میزان سهم استان لرستان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم مراسمی در خور و شأن آن مرد گرانمایه برگزار کنیم

محمد علی رضوی ريیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز ضمن عرض تسلیت به جامعه فرهنگیان کشور به سبب از دست دادن ایشان، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم مراسمی در خور و شأن آن مرد گرانمایه برگزار کنیم.

وی، گفت: ورود خیرین مدرسه ساز به این عرصه خطیر و ارزشمند، محرک دنیوی برای ایشان ندارد و به جد می‌توان گفت که این اقدام عام المنفعه خیرین مدرسه ساز در راستای اعتلای سطح آموزشی کشور و با هدف جلب رضایت پروردگار صورت می‌گیرد اما ما به عنوان خدمتگزاران فرهنگی موظف به تکریم از این عزیزان هستیم و باید تلاش خود را معطوف به حفظ حرمت این عزیزان کنیم.

ريیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان، تصریح کرد: بنده ضمن تشکر از مسئولان استانی به سبب نام گذاری یک خیابان به نام دکتر حافظی پیشنهاد می‌دهم برای نمایاندن جایگاه والای این مرد بزرگ، تندیس وی را نیز در میدان شهر قرار داده و مانند دیگر بزرگ مردان ایران اسلامی از وی یاد شود./

 

برچسب‌ها: 
اداره كل نوسازي مدارس لرستان - محمدعلي رضوي - خيبر بيدارپور - محمدرضا حافظي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم