اتمام مرمت اضطراری قلعه «فلک الافلاک» خرم‌آباد

کد خبر: 
۱۴۶۳
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

اتمام مرمت اضطراری قلعه «فلک الافلاک» خرم‌آباد

اتمام مرمت اضطراری قلعه تاریخی «فلک الافلاک»

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از پایان مرمت اضطراری قلعه «فلک الافلاک» خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي زرك، سید امین قاسمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از قلعه فلک الافلاک گفت: متأسفانه بر اثر زلزله ۵.۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری قلعه فلک الافلاک خرم آباد دچار آسیب شد که خوشبختانه با حمایت‌های استاندار کار مرمت اضطراری این بنای ارزشمند و تاریخی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی و امانی برای مرمت اضطراری قلعه اختصاص یافت، افزود: در این راستا یک شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: کار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترک‌های ناشی از زلزله اردیبهشت ماه اتمام یافته و فقط بخش نماسازی باقی مانده که روی سازه مرمت شده، اعمال خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه شرکت مذکور با استفاده از مصالح خاصی که در برابر کشش و خمش مقاومت زیادی نشان می‌دهد کار مرمت قلعه را انجام داد، بیان کرد: در این عملیات برج‌های شماره ۷و۸ و ترک‌های داخل برج‌ها و طاق‌های داخل موزه مرمت و نیز ۳۳ دندانه مربوط به کنگره‌های برج‌های قلعه که دچار آسیب شده بود، بطور کامل مرمت و بازسازی شد./

 

برچسب‌ها: 
اداره كل ميراث فرهنگي لرستان - سيد امين قاسمي - قلعه فلک الافلاک - مرمت و احيا

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم