اتصال آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد به اراک تا ۱۴۰۳

کد خبر: 
۴۲۰۴
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اتصال آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد به اراک تا ۱۴۰۳

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه خرم آباد ـ بروجرد تا سه سال آینده به اراک متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ خیرالله خادمی بعدازظهر امروز دوشنبه در آیین افتتاح آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات بسیار بزرگی در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل انجام شده است، اظهار داشت: در دو سال گذشته هزار و ۵۰۰ کیلومتر پروژه ریلی، ۶۲۰ کیلومتر آزادراه و سه هزار کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پارسال ۲۲۱ کیلومتر آزادراه به بهره‌برداری رسید، گفت: طی روزهای گذشته و آتی ۷۶ کیلومتر آزاد راه به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ کیلومتر ریل برای اجرای پروژه‌های این حوزه روی زمین داریم، افزود: برای اولین بار در سال گذشته تولید ریل ملی را داشته‌ایم.

خادمی با تاکید بر اینکه ۳۳۰ کیلومتر باقی مانده از پروژه‌های آزادراهی کشور بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این میزان نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد گفت: برای احداث این بخش از پروژه آزادراه خرم‌آباد ـ بروجرد ـ اراک دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که هزینه روز آن بیش از پنج هزار میلیارد تومان است که ظرف دو تا سه سال آینده به اراک متصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه کل این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بوده که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) عملیاتی می‌شود، افزود: ۶۰ درصد از هزینه این پروژه را دولت و ۴۰ درصد آن را قرارگاه تأمین می‌کند.

خادمی با اعلام آماده بهره برداری بودن پل «کاکارضا» خرم‌آباد اضافه کرد : این پروژه قرار بود با حضور وزیر راه افتتاح شود که زمان آن مهیا نیست، اما این پل از فردا آماده بهره‌برداری و افتتاح از سوی مسئولان استانی است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
وزارت راه و شهرسازی - خیرالله خادمی - بروجرد - خرم آباد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم