آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در پلدختر 

کد خبر: 
۳۲۲۳
به زودی؛

آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در پلدختر 

نبی اله شمسی فر سرپرست مخابرات منطقه لرستان

سرپرست مخابرات منطقه لرستان از آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری به زودی در شهرستان پلدختر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ نبی الله شمسی‌فر روز سه شنبه در دیدار با فرماندار پلدختر اظهار داشت: تلاش می‌شود زیرساخت‌های مخابراتی پلدختر که در جریان سیل سال گذشته متحمل خسارات زیادی شد، با کار کارشناسی و مهندسی به بهترین شکل ممکن بازسازی و احداث شود.

وی، افزود: با پیگیری‌های مخابرات لرستان، این استان جز پنج استان کشور است، که احداث ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای آنها مصوب شد.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان گفت: با توجه به نگاه خاصی که به پلدختر وجود دارد، از این میزان، احداث سه مسیر فیبر نوری در شهرستان پلدختر مصوب شده که به خاطر سختی کار در منطقه، پیمانکاری آن با قرارگاه خاتم قرارداد شده است.

شمسی‌فر افزود: این سه مسیر جدای مسیرهای فیبر نوری دهلیج به عنوان مسیر جایگزین بابازید ـ کوهدشت است،که ۲ فاز آن به پایان رسیده و فاز سوم آن در حال اجرا و پیمانکار در حال فعالیت است.

وی، یادآورشد: ۲۶ کیلومتر از فاز سوم مسیر دهلیج باقی مانده که برای ادامه آن نیاز به نتیجه رایزنی‌ها با شرکت نفت است که باید از نظر مشکلات مربوط به خطوط انتقال به نتیجه برسد.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان افزود: مسیرهای تعیین شده برای احداث سه مسیر جدید فیبر نوری در پلدختر، مسیر آزادراه از چمشک به سمت عوارضی ۲ و روستای پاعلم، زانوگه بابازید_ پلدختر و ویسیان، معمولان_ پلدختر می‌باشد، که به زودی با اعلام وزارت خانه در هفته های آینده کلنگ زنی می شود.

شمسی‌فر با اشاره به زیرساخت‌های تلفن ثابت گفت: تمام این زیرساخت‌ها در جریان سیل سال گذشته در پلدختر از بین رفت، یک مرکز پرتابل در ساختمان اداری پیش‌بینی شد، اکنون جایگزین آن اجرا و تکمیل شده که با صدور مجوز درحوزه ارتباطات خدمات بهتری به مردم ارائه می شود.

وی بیان کرد: کارهای خوبی در حوزه تلفن همراه، در کنار ضعف‌های موجود صورت گرفته و برای خدمات دهی بهتر بین مخابرات و فناوری اطلاعات تعامل خوبی وجود دارد و تقسیم کار صورت گرفته است.

سرپرست مخابرات منطقه لرستان، افزود: با توجه به پروژه های در حال اجرا و اتفاقات خوبی که در دست اقدام است، پیش‌بینی می‌شود ،ظرف نیمه اول سال آینده زیرساخت‌های مخابراتی تغییرات اساسی در راستای خدمات بهتر به مردم پیدا کند.

شمسی‌فر، از نصب شبکه ای تی ام شهرستان پلدختر در ۲ هفته گذشته خبر داد و گفت: این شبکه به علت این که جاده ندارد در مسیر بابازید امکان بهره برداری از آن در راستای رفع سیستم انتقال ضعیف، میسر نشده اما برای نصب آن محدودیت پهنای باند رفع شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - شرکت مخابرات لرستان - فیبر نوری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم