آغاز سرشماری حیات وحش لرستان 

کد خبر: 
۴۹۰۴
مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

آغاز سرشماری حیات وحش لرستان 

آغاز سرشماری حیات وحش لرستان 

خرم‌آباد ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ «علی سالاروند» روز یکشنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: به منظور برآورد دقیق جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت گونه‌های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد گونه‌های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال‌های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان آغاز شده است که در روز نخست، سرشماری در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این سرشماری برای کل استان، به مدت یک هفته و برای هر منطقه با ۱۸ تا ۲۰ گروه چهار و پنج نفره با حضور نیروهای اجرایی یگان حفاظت، کارشناسان و متخصصین محیط زیست لرستان انجام می‌شود.

سالاروند گفت: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش شامل «کل و بز»، «قوچ و میش»، «خرس» و «پلنگ» در سطح مناطق تحت مدیریت شمارش می‌شوند و نتایج، معیار تصمیمات مدیریتی اداره کل حفاظت محیط زیست، برای حفاظت از غنای حیات وحش استان خواهد بود.

وی ادامه داد: این شمارش دقیق برای ۳۲۲ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان در یک برهه زمانی یک هفته‌ای صورت خواهد پذیرد و پس از بررسی اطلاعات حاصل از سرشماری و برآورد آماری دقیق در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، نسبت به ارتقای وضعیت موجود برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به غنای حدود ۳۰ درصدی تنوع زیستی لرستان گفت: امسال اقدامات خوبی در خصوص بالا بردن ضریب حفاظتی از جمله هوشمندسازی مناطق حفاظت شده صورت گرفت و فعالیت‌هایی چون فرهنگ‌سازی، برگزاری دوره آموزشی برای شکارچیان مجاز و همچنین برخورد قاطع با متخلفان و شکارچیان غیر مجاز صورت گرفته است که امید می رود منجر به افزایش جمعیت گونه‌های شاخص جانوری در این مناطق شود.

بنابر مطالعات کارشناسان، به دلیل شاخص‌های جغرافیایی منحصر به فرد بیش از ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور شامل ۳۶۸ گونه جانوری و یک هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان از جمله پنج گونه جانوری در معرض انقراض شامل سه گونه ماهی کور، سمندر و وزغ لرستانی شناسایی شده است.

پایان پیام /

 

برچسب‌ها: 
اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان - علی سالاروند - حیات وحش

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم