آخرین شب یلدای قرن؛ فقط مجازی

کد خبر: 
۲۳۹۸
استاندار لرستان:

آخرین شب یلدای قرن؛ فقط مجازی

سید موسی خادمی استاندار لرستان

استاندار لرستان، خطاب به مردم گفت: با توجه به شیوع کووید۱۹ و شرایط خطرناک جامعه، آخرین شب یلدای قرن را مجازی برگزار کنید.

به گزارش خبرنگار زرک، سید موسی خادمی امروز شنبه در حاشیه جلسه تصویری ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به ریاست رییس جمهور، اظهار داشت: خوشبختانه در سطح کشور وضعیت ابتلا به بیماری و میزان مرگ و میر در بیشتر مناطق رو به نزول بوده و در استان لرستان هم وضعیت رو به بهبود است.

وی، تصریح کرد: وضعیت امروز حاصل انسجام و رعایت محدودیت‌ها توسط مردم است و این موضوع نباید باعث فریب ما شود و با عادی انگاری به وضعیت و شرایط قبلی برگردیم.

استاندار لرستان، ضمن تشکر از مردم لرستان و ابراز خوشحالی از تغییر وضعیت استان از وضعیت قرمز به سمت نارنجی، ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر توسط عموم مردم به وضعیت زرد برسیم.

خادمی، با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، گفت: آیین باستانی شب یلدا یکی از سنت‌های ارزشمند مردم ایران است که از دیرباز وجود داشته و این شب را مردم با دورهمی‌های خانوادگی سپری می‌کنند، اما امسال با توجه به شرایط خطرناک بیماری کرونا این موضوع یکی از نکات مهم روزهای آینده است و از مردم عزیز می‌خواهم که امسال شب یلدا را فراموش کنند و همان‌گونه که از انجام مراسم سیزده به‌در خودداری کردند، انتظار داریم به خاطر حفظ سلامت خودشان از دور هم نشستن و به خانه همدیگر رفتن که جز رسوم خوب ما لرستانی‌ها است امسال صرف نظر کنند و به صورت تلفنی، مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات خود را برقرار کنند.

وی، همچنین به تصمیمات اقتصادی مختلفی که در این جلسه گرفته شد اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا منابع ارزی برای واردات و ساخت اتوبوس در کشور اختصاص داده شد و ارائه تسهیلات به بخش‌های خدماتی حوزه فرهنگ و رسانه هم تصویب شد که بر اساس آن تسهیلاتی که بابت خسارات کرونا پرداخت می‌شود، این بخش‌ها را هم شامل شود.

ایمان بیرانوند/

 

برچسب‌ها: 
شب یلدا - استانداری لرستان - سید موسی خادمی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم