«کرونا» نمی‌تواند فعالیت‌های حوزه آب لرستان را متوقف کند

کد خبر: 
۷۳۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

«کرونا» نمی‌تواند فعالیت‌های حوزه آب لرستان را متوقف کند

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي لرستان گفت: ويروس كرونا نمي‌تواند فعاليت‌هاي حوزه آب اين استان را متوقف كند.

به گزارش خبرنگار زرك، رضا میرزایی در بازدید از طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان خرم‌آباد در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های سیل اظهار داشت: در ۱۶۴ نقطه از استان شامل ۳۶ پروژه بازسازی تاسیسات آبی، ۳۷ پروژه ایستگاه هیدرومتری (شامل ۱۶ پروژه ساخت و ۲۱ پروژه مرمت و بازسازی) و ۹۱ بازه کاری مهندسی رودخانه شامل ۶۷ جبهه کاری لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی رودخانه) مشغول فعالیت هستیم و در مجموع تاکنون بیش از یکصد کیلومتر از نقاط اضطراری و اولویت‌دار رودخانه‌های سطح استان لایروبی شده است.

پیشرفت كاري پروژه‌های سیل از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است
وی افزود: پیشرفت كاري پروژه‌های سیل از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است و بسیاری از پروژه‌ها از جمله یکصد کیلومتر لایروبی که جزو تعهدات‌مان بوده و همچنین پروژه‌های ساماندهی روستاهای چم دیوان، زوراندول، افرینه، جلگه، روبند، پیچ بابابهرام، اردوگاه ملاوی، گل گل و تیمورآباد به طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و کل اعتبارات سیل تا پایان سال مالی به طور کامل جذب می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه ویروس کرونا نمی‌تواند فعالیت‌های ما را متوقف کند، اظهار داشت: اگر اعتبارات به موقع اختصاص یابد با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های حوزه آب را بدون وقفه ادامه می‌دهیم.

ميرزايي افزود: از بازه زمانی ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش چغلوندی شهرستان خرم‌آباد و با هماهنگی بخشدار منطقه، در هفت نقطه در روستاهای «سراب نرم»، «تپه گُجی»، «داربلوط»، «شاه جمشیدی»، «سراب ملکی» و محدوده‌های شهر «چغلوندی» ۱۸ کیلومتر لایروبی انجام شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

ساخت دایک حفاظتی روستاهای «ده محسن» خرم‌آباد

وي بیان کرد: از ۵ فروردین ماه امسال نیز ساخت دایک حفاظتی روستاهای «ده محسن» خرم‌آباد، لایروبی روستای «سالی بزرگ»، طرح‌های ساماندهی روستاهای «چم گرداب»، «زورانتل»، «دمرود افرینه»، لایروبی در چهار نقطه از شهر نورآباد و بسیاری از نقاط دیگر استان ادامه دارد.

میرزایی با بیان اینکه نقش مثبت و تاثیرگذار لایروبی‌ها و طرح‌های ساماندهی رودخانه در سیل ۷ اسفندماه ۹۸،باعث افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مانع از خسارت به مراکز جمعیتی و تاسیسات جنبی آنها شده تاکید کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان یک مطالبه عمومی است و در سال ۱۳۹۹ بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

وي خاطرنشان كرد: به منظور شفاف‌سازی اقدامات انجام شده، خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با هماهنگی روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای از پروژه‌های سیل سطح استان بازدید و گزارش تهیه كنند.

 

 

برچسب‌ها: 
شركت آب منطقه اي لرستان - رضا ميرزايي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم