«پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب» در لرستان

کد خبر: 
۶۳۴۷
مدیرعامل شرکت آبفا لرستان عنوان کرد؛

«پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب» در لرستان

«پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب» در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب به منظور صرفه جویی و حفظ منابع آبی، در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه‌ خبری‌ زرک، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: با هدف مدیریت مصرف آب شرب «پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب» با هماهنگی تعدادی از نهاد‌های اجتماعی فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد از نیمه دوم اسفند در خانه تکانی آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

یاسر اکبریان افزود: میزان مصرف آب در لرستان ظرف ۶ ماه گذشته ۶۷ میلیون متر مکعب بوده که این میزان در ۱۵ روز پایانی اسفند به دلیل سنت خانه تکانی تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اکبریان بیان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب با استفاده کامل از ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی و شستن فرش‌ها توسط مراکز قالیشویی، خانه‌تکانی‌های خود را بدون هدررفت آب انجام دهند.

وی یادآور شد: شهروندان برای پاکسازی راهرو‌ها و معابر هم تا حد امکان استفاده از آب را حذف و چنانچه شست و شو با آب انجام می‌شود، از مواد شوینده کمتری استفاده کنند چراکه مواد شوینده مدت زمان فرآیند شست و شو را افزایش می‌دهد و مصرف نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بهتر است به منظور ارایه خدمات پایدار آبرسانی، خانه تکانی را به روز‌های پایانی سال موکول نکرده و با توجه به کمبود منابع آبی، از مصارف غیرضروری جلوگیری کنیم.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب در لرستان وجود دارد.

پایان پیام/

 

برچسب‌ها: 
پویش خانه تکانی - مصرف بهینه آب - آبفا لرستان - یاسر اکبریان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم