«جهش تولید» در رویارویی با تهدید «کرونا»

«جهش تولید» در رویارویی با تهدید «کرونا»

«جهش تولید» در رویارویی با تهدید «کرونا»

در این یادداشت به تبیین امکان جهش تولید و رونق اقتصادی با وجود رویارویی با تحریم‌ها و تهدید بیماری کرونا می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرک، ویروس کرونا با همه تبعات منفی که در پی داشت و سبب جان باختن عده زیادی از هموطنان شد، اما وقایع خوشایندی را نیز رقم زد که در نوع خود بی نظیر است از جمله این وقایع، اتحاد و  انسجام گروه های مختلف مردمی همگام با نهادهای دولتی در رسیدن به یک هدف مشترک بود.

در این راستا اقشار مختلف مردم در کارزار مبارزه با کرونا صحنه‌های بی‌بدیلی از همدلی و نوع دوستی را خلق کردند و هم وطنان آسیب دیده و آسیب‌پذیر در برابر این بیماری همه گیر را تنها نگذاشتند.

محققان و پژوهشگران نیز در این شرایط بحرانی دست روی دست نگذاشتند و تحقیقات خود را درزمینه‌های ساخت کیت‌های تشخیصی، روش‌های درمانی و طراحی و ساخت اقلام پزشکی، پیشگیری و مراقبت فردی متمرکز کردند.  

بحران کرونا قبل از هر چیز تمرینی بود تا بتوانیم از حداقل امکانات موجود حداکثر بهره برداری ممکن را داشته باشیم و از محدودیت‌ها در جهت شناخت و بهره برداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه خود بهره برداری نماییم.

در همین شرایط بحران کرونا بود که صنعتگران، صاحبان حرف و مشاغل حتی نیروهای مسلح، مساجد و تکایا پای کار آمدند و با ایجاد خطوط تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کرونا، گام مهمی در تحقق شعار جهش تولید برداشتند.

بحران کرونا آزمایشی بود تا ما توانایی و عزم و اراده خودمان را در خود اتکایی در تولید مایحتاج داخلی و قطع وابستگی به بیگانگان محک بزنیم.

قطع به یقین با روحیه جهادی و انقلابی همانند آنچه که در بخش تولید محصولات پیشگیری از کرونا و ابتکار عمل در ساخت اقلام تشخیصی و روش‌های درمانی جدید در بحران کرونا تجربه کردیم با همین روحیه و عملکرد جهادی و پیروی از منویات مدبرانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(دامت برکاته) در سایر عرصه ها نیز می توانیم با تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی باشیم./

*معاون بهداد ناجا

 

نویسنده: 
سردار محمدرضا حسینی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم