پژوهشگران و فناوران برتر لرستان معرفی و تجلیل می‌شوند

کد خبر: 
۱۰۴
جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان خبر داد:

پژوهشگران و فناوران برتر لرستان معرفی و تجلیل می‌شوند

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری استان از تجلیل و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرک، خسرو عزیزی، در حاشیه آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار لرستان به خبرنگاران استان گفت: «هدف از برپایی این نمایشگاه، تقویت ارتباط بین محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان با جامعه به معنای عام آن در راستای ترویج تحقیقات و پژوهشهای کاربردی برای رفع چالش‌ها و مشکلات است».

رئیس دانشگاه لرستان، تشریح کرد: «در این نمایشگاه، بخش‌های اجرایی و خصوصی استان، دستاوردهای خود را در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و فن بازار، ارائه می‌کنند».

عزیزی، تصریح کرد: «دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار باید در مسیر رفع چالش‌ها و مشکلات استان، به کارگیری شوند».

وی افزود: «شعار اصلی توسعه باید تبدیل ایده‌ها به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت باشد و علمی در خدمت توسعه است که ثروت ایجاد کند؛ زیرا تولید ثروت، خود به خود باعث ایجاد و رونق اشتغال می‌شود».

جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان از همه دانشجویان، محققان، پژوهشگران، دانش‌آموزان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید کنند.

عزیزی، اظهار کرد: «در این هفته از پژوهشگران و فناوران برتر استان در محل دانشگاه لرستان و در آیین اختتامیه، تجلیل خواهد شد».

رئیس دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«به کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، کارگاه‌های تخصصی متناسب با چالش‌ها و مشکلات منطقه‌ای و استانی در این نمایشگاه برگزار می‌شوند».

عزیزی، گفت: «یکی از ابتکارات در نمایشگاه امسال، برگزاری نشست‌ها با حضور مدیران اجرایی و بخش خصوصی به صورت مشترک با حضور دانشجویان، محققان و پژوهشگران است تا مدیران اجرایی و بخش خصوصی استان، مشکلات خود را توضیح دهند و درباره مشکلات، بحث و گفتگوی تخصصی صورت گیرد».

وی توضیح داد: «همچنین با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، کارگاه‌های تخصصی مهارت آفرینی ویژه دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار می‌شوند».

رئیس دانشگاه لرستان، درباره سطح کیفی نمایشگاه، تصریح کرد: «به طور حتم، سطح کیفی نمایشگاه نسبت به سال گذشته، رشد داشته است؛ برخی از دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه امسال، دستاوردهای جدیدی هستند».

عزیزی، ادامه داد: «دستاوردهایی که ارائه می‌شوند باید تجاری‌سازی شوند و این بخش یعنی تجاری‌سازی دستاوردها، مهم‌ترین چالش است؛ متأسفانه درصد کمی از دستاوردهای ارائه شده به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند و این چالش، صرفاً به دست دولت، رفع نمی‌شود بلکه باید با کمک سرمایه گذار، تجاری‌سازی را انجام داد که البته محصول، بتواند قدرت رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد».

گفتنی است در روز یکشنبه، ۱۷ آذرماه، با حضور قاسم ولیزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، محمودرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان و برخی دیگر از مدیران استان، بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان در محل سالن ورزشی امام‌علی(ع) دانشگاه لرستان افتتاح شد.

بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار لرستان با نزدیک به ۵۰ غرفه، برپا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار لرستان، رئیس دانشگاه لرستان و هیئت همراه از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرده و به گفت‌وگو با مسئولان غرفه‌ها پرداختند.

 

برچسب‌ها: 
خسرو عزیزی،

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم