وفاداري مردم چگني در راه تداوم انقلاب اسلامي

کد خبر: 
۲۱۹۲
نماينده ولي فقيه در لرستان در جلسه معارفه امام جمعه چگني مطرح كرد؛

وفاداري مردم چگني در راه تداوم انقلاب اسلامي

حجت الاسلام والمسلمين سيد احمدرضا شاهرخي

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: منطقه اقتصادی، اقلیمی و جغرافیایی و وضعیت انقلابی شهرستان چگني که ۱۳۸ شهید، ۲۳۸ جانباز و ۲۶ آزاده تقديم انقلاب كرده كه نشان از وفاداری مردم اين منطقه در راه تداوم انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جلسه تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان چگنی اظهار داشت: حضور علما و روحانیت، خانواده‌های شهدا،مقامات نظامی وانتظامی و مسئولان شهرستان در جلسه تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان چگنی حکایت از موقعیت حساس و جایگاه شهرستان چگنی دارد.

وی افزود: شهرستان چگنی از جهت فرهنگی، دینی، اقتصادی و سیاسی از جایگاه ویژه و پر اهمیتی برخوردار است، مناطق مختلف استان لرستان همواره خاستگاه علما، اندیشمندان و برجستگان بزرگی در کسوت روحانیت و سایر علوم و فنون بوده که نام‌های شناخته شده در کشور هستند و منطقه چگنی هم از چنین ظرفیتی برخوردار بوده و هست.

توسعه اقتصادی بدون ارتقای فرهنگی امری غیر ممکن است

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: منطقه اقتصادی، اقلیمی و جغرافیایی و وضعیت انقلابی شهرستان چگني که ۱۳۸ شهید، ۲۳۸ جانباز و ۲۶ آزاده تقديم انقلاب كرده است نشان از وفاداری مردم اين منطقه در راه تداوم انقلاب اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به نقش مؤثر مردم این منطقه برای تداوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: توسعه اقتصادی بدون ارتقای فرهنگی امری غیر ممکن است، اگر توسعه اقتصادی صورت بگیرد اما ارتقای فرهنگی همراه آن نباشد به نفع ویژه خواران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه که امام راحل از آن به عنوان عنایت الهی و رهبر معظم انقلاب به عنوان مظهر وحدت از آن یاد می‌کند در ایجاد توازن توسعه اقتصادی و فرهنگی نقش پر اهمیتی دارد، نمازهای جمعه‌ای که پر جمعیت، قلب فرهنگی شهر و قرارگاه ایمان، تقوا، صبر و ایثار باشد در رشد اقتصادی و فرهنگی نقش بسیار مهمی دارد.

رسيدن به قله‌های موفقيت همراه با سختي است

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حضور جوانان انقلابی و متدین، بسیجیان، خانواده شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان ایثار و شهادت در برپایی نماز جمعه مورد تاکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب بوده و بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطر نشان کرد: رسیدن به قله‌های موفقیت همراه با سختی است، ولی هیچ مشکل و گره‌ای نیست که با اتحاد، همدلی و خرد جمعی برآن فائق نیایم در همین راستا آینده استان لرستان برای ما آینده‌ای است که در آن توسعه اقتصادی و ارتقای فرهنگی با توکل بر خداوند رقم می‌خورد.

وی با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان لرستان اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام راحل با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان، حضور بنیاد مستضعفان در دو منطقه محروم لرستان، حضور معاونان وزارت کار، حضور بنیاد شهید جهت اشتغال خانواده شهدا، حضور وزارت کشور جهت رونمایی سند توسعه پیشران استان و همچنین پیگیری جهت منطقه اقتصادی ویژه چگنی و ایجاد صنایع تبدیلی نشان می‌دهد آینده برای استان لرستان روشن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری، امام جمعه پیشین شهرستان چگنی با رضایت خود و طی درخواستی که از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داشت تصمیم گرفت در استان ایلام و شهرستان آبدانان انجام وظیفه کند،  از تلاش‌های او قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: از این پس حجت الاسلام والمسلمین حافظی که از ائمه جمعه جوان، دارای تجربه و دانایی لازم و همچنین پرتحرک و پر انرژی برای رقم زدن ارتقای فرهنگی و توسعه اقتصادی شهرستان چگنی انجام خدمت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری فرماندار، شورای تامین، شورای اداری، جوانان انقلابی، خانواده شهدا و روحانیت شهرستان چگنی امام جمعه جدید بتواند اهداف عالی و متعالی را برای این شهرستان رقم بزند.

محمد بيرانوند/

 

برچسب‌ها: 
نماينده ولي فقيه در لرستان - حجت الاسلام شاهرخی - مراسم توديع و معارفه - امام جمعه چگني

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم