وجود بیش از ۴هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان

کد خبر: 
۱۴۳
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

وجود بیش از ۴هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از وجود بیش از چهار هزار و ۱۳۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، رضا خالقی در گفت‌وگو با رسانه‌های لرستان به خدماتی که این اداره کل در حوزه راه طی سال‌های پس از انقلاب برای مردم لرستان انجام داده اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب در لرستان حتی یک کیلومتر آزاد راه نیز وجود نداشت؛ اما این مقدار پس از انقلاب به بیش از ۱۰۴ کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه در حوزه راه‌های چهار خطه نیز در سال‌های پیش از انقلاب در لرستان موردی مشاهده نمی‌شد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد بهره برداری بیش از ۳۸۹ کیلومتر راه چهار خطه در لرستان هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان داشت: در سال‌های پیش از انقلاب نیز روستاهای استان یا راه ارتباطی نداشتند یا در صورت وجود راه شنی و خاکی بوده است؛ اما با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب خدمت به اقشار روستایی بود در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۱۳۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان موجود است.
خالقی با عنوان کردن این موضوع که علاوه بر راه آسفالته در بعضی از روستاهای استان به علت شرایط محیطی و جمعیتی امکان آسفالت ریزی راه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در این مناطق با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم بیش از دو هزار و ۸۰ کیلومتر جاده شنی و خاکی ایجاد کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال پرو‌ژه‌های مهمی در حوزه راه افتتاح می‌شود، عنوان کرد: در حوزه راه نیز طی روزهای آینده علاوه بر پل بزرگ کشکان در محور خرم‌آباد ـ کوهدشت، ۱۳.۵ کیلومتر در قالب احداث باند دوم در محورهای خرم‌آباد به کوهدشت و محور ازنا به شازند به جاده‌های استان اضافه می‌شود.

 

برچسب‌ها: 
راه روستایی - رضا خالقی - راه و شهرسازی لرستان - دهه فجر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم