نتایج آزمایش‌های مرحله سوم کاوش غار کلدر خرم‌آباد هنوز دریافت نشده است

کد خبر: 
۱۵۵۷
قاسمی:

نتایج آزمایش‌های مرحله سوم کاوش غار کلدر خرم‌آباد هنوز دریافت نشده است

غار کلدر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: نتایج آزمایش های مرحله سوم کاوش غار تاریخی کلدر خرم‌آباد هنوز دریافت نشده است.

به گزارش خبرنگار زرک؛ سید امین قاسمی امروز یکشنه ۸ تیرماه در این خصوص بیان کرد: پس از پایان فصل سوم کاوش این غار تاریخی تاکنون نتایج آزمایش ها و مستندات مربوط به یافته های جدید در این غار به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال نشده است.

او اظهار داشت: به علت احتمال صدمه به لایه های پارینه سنگی و با توجه به انجام سه دوره کاوش های باستان شناسی در غار کلدر در سالیان گذشته به علت تحمیل آسیب به لایه های مربوط به دوران پارینه سنگی در حال حاضر این غار ظرفیت کاوش های سنتی نقطه به نقطه را نخواهد داشت و باید شرایطی فراهم شود که با استفاده از تکنولوژی های جدیدتر و بدون صدمه زدن به لایه های دوران پارینه سنگی، فصل چهارم کاوش های باستان شناسی در آن انجام شود.

قاسمی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قدمت غار تاریخی کلدر از ۵۴ هزار سال به ۶۳ هزار سال تصریح کرد: به موجب همین ادعا، سال گذشته در سومین مرحله ‌عملیات کاوش های باستان شناسی این غار توسط یک هئیت حرفه ای و تخصصی باستان شناسی، اشیا و نمونه هایی از لایه های تاریخی این غار در آزمایشگاه های تخصصی خارج از کشور مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت اما هنوز خروجی و نتیجه این تحقیقات به دست ما نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تاکید کرد: به محض دریافت اطلاعات و روشن شدن نتایج موثق تحقیقات این هیئت باستان شناسی، تصدیق با عدم تصدیق این نظریه را از طریق روابط عمومی اداره کل اطلاع رسانی خواهیم کرد./

یعقوب دالوند

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل میراث فرهنگی لرستان - سید امین قاسمی - غار کلدر

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم