ممنوعیت آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی

کد خبر: 
۱۷۷۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

ممنوعیت آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی

ممنوعیت آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ممنوعیت آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: انجام این کار جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ مهرداد فتحی بیرانوند امروز شنبه که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: آتش زدن کاه و کلش مزارع پس از برداشت محصول مضرات بسیاری برای سلامتی انسان، زندگی جانوران و بافت خاک به همراه دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از موجودات زنده ازجمله جوندگان، آشیانه، تخم و جوجه برخی پرندگان در داخل و حاشیه مزارع، بسیاری از خزندگان، دوزیستان و حشرات بر اثر آتش زدن کاه و کلش درون آتش سوخته و از بین می‌روند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: دود حاصل از آتش زدن کاه و کلش سبب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شده و ایجاد آتش در مزارع حاشیه اراضی ملی، امکان سرایت حریق به مراتع و جنگل‌ها را افزایش می‌دهد.

فتحی بیرانوند با اشاره به ماده ۲۰ قانون جلوگیری از آلودگی هوا عنوان داشت: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی  بر اساس این ماده قانونی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و با متخلفین طبق این قانون برخورد خواهد شد.

وی خواستار هماهنگی و همکاری دستگاههای ذیربط جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و نیز برخورد با متخلفان در خصوص  آتش زدن بقایای حاصل از محصولات کشاورزی شد.

 

برچسب‌ها: 
اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان - مهرداد فتحی بیرانوند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم