معضل تردد خودروهای «شوتی» در لرستان

کد خبر: 
۳۷۷۱
استاندار لرستان مطرح کرد؛

معضل تردد خودروهای «شوتی» در لرستان

استاندار لرستان گفت: با توجه به قرار گرفتن لرستان در مسیر ارتباطی بین استان‌های جنوبی، شرقی و شمالی، متأسفانه پدیده خودروهای حمل کالای قاچاق (شوتی) در استان شکل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ سید موسی خادمی امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی لرستان، نیروی انتظامی را مهم‌ترین مجموعه در بین سازمان‌های کشوری عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های رتبه بندی اهمیت سازمان‌ها چگونگی وظایف آنهاست و نیروی انتظامی در این رابطه امنیت جامعه را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: اگر مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین نیاز انسان را امنیت بدانیم نیروی انتظامی مهم‌ترین نقش را در تأمین آن بر عهده دارد و به نوعی باید گفت اگر انسان امنیت نداشته باشد تعالی پیدا نخواهد کرد.

استاندار لرستان نیروی انتظامی را مجموعه‌ای با طیف گسترده‌ای از وظایف تعریف کرد و افزود: از ارائه مشاوره گرفته تا درگیری مسلحانه با هنجارشکنان و تهدید کنندگان امنیت همگی در حیطه وظایف نیروی انتظامی است و در واقع باید گفت نیروی انتظامی مجموعه گسترده‌ای از خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.

خادمی با بیان اینکه نیروی انتظامی حلقه اول مقابله با بحران هاست و در بحث وقوع سیل سال ۹۸ و همچنین شیوع ویروس کرونا این موضوع به خوبی مشهود بود، یادآور شد: لرستان به واسطه عملکرد خوب نیروی انتظامی، یک استان برخوردار از امنیت است که اقتدار و سرعت عمل در برخورد با ناهنجاری‌ها از مهم‌ترین عوامل این امنیت هستند.

وی اقدامات نیروی انتظامی را مورد تأیید و حمایت قاطبه مردم دانست و ادامه داد: همدلی خوبی بین این مجموعه با نهادهای تأمین کننده امنیت وجود دارد.

استاندار لرستان در ادامه به بحث معضلات اجتماعی در استان پرداخت و افزود: جمع‌آوری سلاح‌های گرم و سرد از عوامل مهم و اثرگذار در تأمین امنیت جامعه است و باید در نظر داشت وجود سلاح سبب بالا رفتن آمار جرایم به خصوص قتل می‌شود.

خادمی تاکید کرد: هرچند وقوع قتل در لرستان با برنامه‌ریزی قبلی صورت نمی‌گیرد و جنبه امنیتی ندارد اما متأسفانه آمار این معضل اجتماعی در استان مناسب نیست و رفع آن مساعدت در سطح ملی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن لرستان در مسیر ارتباطی بین استان‌های جنوبی، شرقی و شمالی متأسفانه پدیده خودروهای حمل کالای قاچاق (شوتی) شکل گرفته که نه تنها سبب ایجاد ناهنجاری در استان می‌شوند بلکه جان مردم را به واسطه سرعت بالا در ترددها به خطر می‌اندازند.

عکس: ایمان بیرانوند

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
اقتصادی - استانداری لرستان - سید موسی خادمی - فرماندهی انتظامی لرستان - قاچاق - خودروهای شوتی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم