لرستان بيكارترين استان در بهار امسال

بر اساس اعلام مركز آمار ايران شناخته شد؛
لرستان بيكارترين استان كشور در بهار امسال

لرستان بيكارترين استان در بهار امسال

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان لرستان با نرخ بیکاری ۲۱ درصد به عنوان بیکارترین استان ایران در بهار امسال شناخته شد.

به گزارش پايگاه خبري زرك، بر اساس جدول نرخ بیکاری در بهار سال ۹۹ که توسط مرکز آمار ایران اعلام شده است، لرستان بار دیگر به عنوان بیکارترین استان ایران شناخته شد.

بر این اساس نرخ بیکاری لرستان در بهار امسال به ۲۱ درصد رسیده است درحالی که این نرخ در مدت مشابه پارسال ۱۶.۳ بوده است.

پس از استان لرستان نیز استان چهارمحال و بختیاری با نرخ ۱۹.۱ و استانهای کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به ترتیب با نرخ بیکاری ۱۳.۸ و ۱۳.۱ بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشته‌اند.

کمترین نرخ بیکاری در بهار امسال نیز به ترتیب مربوط به استانهای خراسان جنوبی، اردبیل و مازندران با نرخ بیکاری ۴، ۶ و ۶.۲ بوده است.

نرخ بیکاری در این مدت در استانهای همجوار لرستان نیز به شرح زیر بوده است؛

خوزستان ۱۲.۴
کرمانشاه ۱۳.۸
همدان ۷.۸
مرکزی ۶.۵
چهارمحال و بختیاری ۱۹.۱
اصفهان ۱۱.۹

افزایش نرخ بیکاری در لرستان نسبت به گذشته حاکی از آن است که سیاست و برنامه ریزی مدیران این استان در راستای رونق تولید و اشتغال هرگز موفقیت آمیز نبوده و این حوزه نیازمند بازنگری است.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده است انتظار می‌رود مسوولان لرستان با توجه به اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بی شماری برای توسعه است، نسبت به برنامه ریزی دقیق‌تر و بهتر اقدام کنند و دولت نیز باید توجه بهتری نسبت به لرستان داشته باشد و از افراد متخصص و توانمند جهت مدیریت این استان استفاده کند و افرادی که توانایی کمک به توسعه استان ندارند را کنار بگذارد./

 

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم