طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان

کد خبر: 
۲۱۵۳
جهاني خبر داد؛

طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان

طلب 800 میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان از کارفرمایان

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان از طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی این اداره کل از کارفرمایان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ علی جهانی روز شنبه ۲۶مهر۹۹ که در جمع اصحاب رسانه لرستان سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: برای وصول این میزان طلب باید طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان مصوب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: با چندین شاخص آماری و بیمه‌ای شامل سرمایه گذاری، حمایت و معافیت و تسهیلات و بخشودگی می‌توان جهش تولید را هدف‌دار کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: پوشش بیمه استان در حوزه کارگران‌ ساختمانی ۲۵ هزار نفر است که نیاز استان ۸۰ هزار نفر است همچنین در حوزه قالیبافان چهار هزار پوشش بیمه شهری وجود دارد که نیاز استان ۳۰ هزار نفر است.

جهانی گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ با وجود بحران و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سه تا ۱۰ درصد متغیر رشد اشتغال بیمه شدگان را داشته‌ایم و سازمان تامین اجتماعی ۶۰ میلیارد بیمه بیکاری را  به ۱۴ هزار نفر در ۱۱ کارگاه متاثر از کرونا پرداخت کرد.

وی، اضافه کرد: طرح معافیت بیمه‌ای برای ۲۰ هزار راننده درون شهری و برون شهری که هنوز پوشش بیمه‌ای ندارند یکی از موضوعات مورد توجه است و ۱۰ شرکت و کارخانه مهم استان که بیش از ۲۰۰ نفر کارگر دارند حق بیمه جاری آنها ممکن نیست و با این وضعیت سخت مواجه هستیم و نیاز است که برای آن یک برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد.

حجت آرين/

 

برچسب‌ها: 
اداره كل تامين اجتماعي لرستان - علي جهاني

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم