صدور ۵۷ مجوز سقط جنین در لرستان / ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل

کد خبر: 
۲۰۳۷
طی ۵ ماهه نخست امسال انجام شد؛

صدور ۵۷ مجوز سقط جنین در لرستان / ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از تشکیل ۸۹ پرونده سقط درمانی در استان طی ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد درخواست، ۵۷ مورد به صدور مجوز سقط منجر شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ حمیدرضا نظیفی روز پنج‌شنبه با بیان این مطلب افزود: همچنین برای ۲۶ مورد عدم مجوز صادر و ۶ مورد هم عدم پیگیری ثبت شد.

وی با بیان اینکه از ۹۰پرونده سقط درمانی طی پنج ماهه نخست سال گذشته، ۷۶ مورد مجوز سقط صادر شد، افزود: این در حالیست که در پنج ماهه نخست امسال صدور این نوع مجوز ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با تاکید بر اینکه سقط جنین تنها قبل از چهار ماهگی انجام می‌شود، تصریح کرد: لازم است افراد برای تقاضای صدور مجوز سقط درمانی به موقع به مراکز پزشکی قانونی سطح استان مراجعه کنند.

نظیفی ادامه داد: پزشکان باید در اولین فرصت ممکن سلامت جنین را برررسی کنند؛ زیرا در صورت تأخیر در تشخیص، حتی در مواردی که اندیکاسیون سقط درمانی وجود داشته باشد، با گذشت مدت زمان مجاز (چهار ماهگی)، امکان صدور مجوز سقط درمانی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد و یا اندیکاسیون‌های جنینی و سقط محرز باشد، باید در چهار ماهگی یا پیش از آن، فرد را به مراکز پزشکی قانونی معرفی کند تا پس از بررسی‌های لازم مجوز سقط درمانی صادر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان یادآور شد: مجوز سقط جنین درمانی در صورت وجود نقص در جنین، بیماری مادر و در مواردی نادر هر دوی این مشکلات صادر می‌شود.

نظیفی در پایان به مدارک لازم و مراحل صدور مجوز سقط درمانی اشاره و اضافه کرد: در این راستا متقاضیان تا پیش از چهار ماهگی می‌توانند با ارایه کارت هویتی معتبر، معرفی‌نامه از پزشک متخصص معالج به همراه سونوگرافی معتبر و پرداخت تعرفه تعیین شده به مراکز پزشکی قانونی مراجعه و نسبت به دریافت مجوز سقط اقدام کنند البته فقط حضور زوجه در این معاینه الزامی است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
اداره کل پزشکی قانونی لرستان - حمیدرضا نظیفی - سقط جنین

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم