در ارجاع مستقیم امر کارشناسی متاسفانه تجربیات تلخی وجود دارد

کد خبر: 
۲۰۷۵
حجت والیزاده در جلسه با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

در ارجاع مستقیم امر کارشناسی متاسفانه تجربیات تلخی وجود دارد

حجت والیزاده رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در جلسه با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: در بسیاری از موارد که ارجاع امر کارشناسی به صورت مستقیم به کارشناس صورت گرفته متاسفانه تجربیات تلخی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری زرک؛ در این جلسه که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان برگزار شد، حجت والیزاده با برشمردن نمونه‌هایی اظهار داشت: هم در ماده ۱۸ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب۱۳۸۱/۲/۲ مجلس شورای اسلامی و هم در ماده ۲۵۷ آیین دادرسی مدنی به صراحت آمده که دستگاه‌های اجرایی امر کارشناسی را به وسیله‌ی کارشناسان رسمی دادگستری انجام دهند؛ با این وجود بعضا مشاهده شده که این اتفاق نیفتاده و متاسفانه پیامدهای خوبی برای استان و دستگاه‌های اجرایی نداشته است.

وی با تاکید بر مفسده‌انگیز بودن ارجاع مستقیم امر کارشناسی به شخص کارشناس تصریح کرد: علاوه بر نادیده گرفتن قانون و تضییع حقوق دولت، این امر باعث تضییع حقوق کانون هم می‌شود؛ چراکه تنها منبع درآمد کانون بر اساس قانون از محل ۵ درصدی است که از دستمزد کارشناسی برداشت می‌نماید و با تکیه بر آن باید پاسخگوی هزینه‌های جاری خود از جمله حقوق کارکنان باشد.

والیزاده با تاکید بر اهمیت فرایند کارشناسی در تصمیم‌گیری‌های زیرساختی بیان داشت: بدون شک اگر استفاده از تجربیات کارشناسان سرلوحه‌ی کار باشد شاهد بسیاری از خسارت‌های ناشی از کار غیر کارشناسی نخواهیم بود و بر همین اساس تقاضا داریم ترتیبی اتخاذ فرمایید که کارشناسان کانون در جلسات شوراها و کمیسیون‌ها بدون حق رای حضور داشته باشند تا از مشاوره‌ی رایگان آن‌ها برخوردار باشید.

به گزارش زرک؛ در ادامه‌ی جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: به معاونانم دستور خواهم داد که از طریق مکاتبه با دستگاه‌های مرتبط آن‌ها را ملزم به استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری از طریق کانون نمایند.

سمانه حسن‌پور عنوان داشت: در جلسات شورای فنی استان و همچنین جلساتی که بر اساس قانون امکان دعوت از شما به عنوان مهمان وجود داشته باشد حتما از وجود کارشناسان رسمی دادگستری کانون استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها: 
حجت والیزاده - کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان - سمانه حسن پور - سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم