خدمات دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی رایگان است

کد خبر: 
۱۴۲
رییس کل دادگستری لرستان:

خدمات دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی رایگان است

رییس کل دادگستری لرستان گفت: خدمات دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی استان رایگان است.
به گزارش خبرنگار زرک، محمد رزم در حاشیه جلسه ملاقات مردمی که توسط او و دو تن از معاونانش در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد، بیان داشت: آنچه نیاز امروز مردم در عرصه قضایی است کمک به آگاهی بخشی، بالابردن سواد حقوقی و بهره‌گیری از مشاوره‌های حقوقی است که می‌تواند در بسترهای رسانه های ارتباط جمعی، کانون وکلا، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی تحقق یابد.
وی تاکید کرد: فرهنگ استفاده از کارشناسان حقوقی جامعه و سواد قضایی بایستی افزایش یابد و این مهم در دستورکار دادگستری لرستان قرار دارد، وجود دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی و تقویت این دفاتر خود گویای اهمیت موضوع است.
رییس شورای قضایی استان در ادامه افزود: در دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی که در سراسر استان فعال می‌باشند، علاوه بر حقوقدان دادگستری؛ وکلا و مشاوران حقوقی موظف به ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان می‌باشند.
رزم با اشاره به کمبود دانش قضایی اکثریت مراجعان با روند رسیدگی‌های قضایی خاطرنشان کرد: استفاده هدفمند از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و پای کار بودن اصحاب رسانه در زمینه ارتقای سواد قضایی جامعه از ایجاد تنش‌ها و اختلافات منجر به دعاوی قضایی جلوگیری می‌کند؛ هرگاه مردم با انواع دعاوی کیفری و حقوقی و جرایم مرتبط با آن آشنا باشند قطعاً در برخورد با مسائل تصمیات بهتر و قانونی خواهند گرفت.
وی ادامه داد: صداوسیما و مطبوعات در این زمینه بر حسب وظیفه ذاتی آگاهی رسانی در رسانه، نقش مؤثرتری دارند و باید در کنار دستگاه قضایی همکاری‌های لازم را به عمل آورند.
رییس کل دادگستری لرستان همچنین با اشاره به افزایش پرونده‌های قضایی در کشور و استان اضافه کرد: یکی از عوامل افزایش پرونده متأسفانه نبود اطلاعات حقوقی و قضایی وعدم آگاهی مردم از قوانین مربوط می‌شود.

 

برچسب‌ها: 
دادگستری لرستان - محمد رزم

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم