جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» باید در شأن تمدن کهن لرستان برگزار شود

کد خبر: 
۱۵۴۸
علی اکبر ولدبیگی:

جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» باید در شأن تمدن کهن لرستان برگزار شود

جشنواره ملی فیلم مستند کلدر

رییس جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» تاکید کرد: این جشنواره باید در شأن تمدن کهن لرستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار زرک، علی اکبر ولدبیگی امروز شنبه که در نخستین نشست خبری شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی فیلم مستند کلدر که با حضور عوامل برگزاری این جشنواره در سالن اجتماعات اداره کل حوزه هنری لرستان برگزار شد سخن می‌گفت، اظهار داشت: آغاز رسمی این جشنواره به نوعی از نشست امروز خواهد بود.

 وی با تأکید بر اینکه جایگاه سینمای مستند در ایران مغفول مانده است، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت سینمای مستند می‌توان تفکرات پراکنده را کنار هم قرار داد.

یک گروه مقتدر و کاردان را گرد هم آوردیم

رییس جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» در ادامه به روند شکل‌گیری این جشنواره اشاره و اضافه کرد: از یک سال و نیم قبل تصمیم گرفتیم این جشنواره را اجرایی کنیم و به همین منظور یک گروه مقتدر و کاردان در زمینه‌های مختلف را برای برگزاری جشنواره گرد هم آوردیم.

ولدبیگی با بیان اینکه ایران صاحب قدرتمندترین تاریخ جهان است، خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت اگر ایران وجود نداشت، به طور قطع تاریخی هم وجود نداشت.

وی، با اعلام اینکه نخستین دوره جشنواره به صورت ملی در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در خرم‌آباد برگزار می‌شود، یادآور شد: در سال‌های بعدی مقدمات برگزاری یک جشنواره بین‌المللی با حضور مستندسازان جهانی برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» در انحصار کسی نیست

ولدبیگی در پایان تأکید کرد: جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» در انحصار کسی نیست و برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند یاری مسئولان استانی و ملی و همچنین اصحاب رسانه هستیم؛ چرا که باید این جشنواره در خور و شأن تمدن کهن لرستان به دیگران معرفی و در نهایت برگزار شود./

 

 

برچسب‌ها: 
علی اکبر ولدبیگی - جشنواره ملی فیلم مستند کلدر - نشست خبری

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم