توانمندسازی روستاییان، رکن اصلی توسعه پایدار

کد خبر: 
۲۱۶۸

توانمندسازی روستاییان، رکن اصلی توسعه پایدار

مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن لرستان

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به اهمیت پویایی اقتصاد خانوارهای روستایی بر آموزش و توانمندسازی روستاییان در راستای دستیابی به توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع کشورتاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ مسعود رضایی که در جلسه آموزش نیروهای فنی شاغل در حوزه ساخت و ساز مسکن روستایی لرستان و آموزش روستاییان بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز سخن می‌گفت، روستاییان را یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور عنوان و اضافه کرد: آموزش، نقشی بسیار اساسی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع دارد و پیشرفت در روستاها نیز با توسعه مهارت‌آموزی میسر می‌شود.

وی، صرف زیرساخت‌ها وخدمات زیربنایی در روستاها را جوابگوی نیازهای حال حاضر جوامع روستایی ندانست و اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولید و درآمد روستاییان، تقویت بنیه اقتصادی روستاها و کاهش بیکاری مستلزم آموزش و مهارت‌آموزی روستاییان است.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با تاکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی از روستاهای استان افزود: در طرح توسعه پايدار منظومه‌هاي روستايي، روستاها براساس شرايط اقليمي، موقعيت جغرافيايي و ظرفيت‌ها، به تفكيك منظومه‌هايي راتشكيل داده و هر يك به قطب‌هاي فرهنگي، كشاورزي، صنعتي و اقتصادي تبديل مي‌شوند.

وی با اشاره به تهیه ۹۹طرح منظومه روستایی درسطح کشور ۵طرح منظومه روستایی را سهم استان عنوان کرد و ادامه داد: ۷طرح منظومه روستایی در کشور بصورت پایلوت به اجرا خواهد رسید که طرح منظومه روستایی بخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز یکی از ۷طرح پایلوت کشوری می‌باشد.

رضایی با تاکید برتنظیم تفاهم‌نامه مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان در راستای آموزش کارآفرینان و متقاضیان گرایش‌های شغلی در بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز و نیروهای اجرایی شاغل در حوزه مسکن روستایی عنوان داشت:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توانمندسازی روستاییان زمینه ساز گسترش عدالت اجتماعی، تحقق توسعه پایدارو پیشرفت اقتصادی، بهبود وضعیت اشتغال، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان و افزایش نشاط و اصلاح سبک زندگی و افزایش نرخ بهره‌وری در زندگی جوامع روستایی خواهد بود.

آذرخش، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این جلسه، توسعه روستایی را فرآیندی همه جانبه و پایداردانسته و افزود: یکی از ضرورت‌هاي دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی، توانمندسازي جوامع روستایی است و اولین راهبرد عمده در تدوین، طراحی و اجراي برنامه‌هاي توانمندسازي روستاییان آموزش بوده و در این راستا با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود همکاری لازم را خواهیم داشت.

امیر ارشادی/

 

 

برچسب‌ها: 
مسعود رضایی - اداره کل بنیاد مسکن لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم