تعلیم و تربیت اسلامی در مقابل زورگویی استعمارگران ایستادگی کرده است

کد خبر: 
۲۰۶۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تعلیم و تربیت اسلامی در مقابل زورگویی استعمارگران ایستادگی کرده است

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: همواره کشورهای استعماری، کشورمان را به دلیل غنای مادی و معنوی طعمه خوبی برای کسب منافع خود می‌دانسته‌اند، اما آن چیزی که توانسته در مقابل این زورگویی‌ها بایستد تعلیم و تربیت اسلامی است که تلاش می‌کند علم و دانش در جهت زیست بهتر انسان به کار گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار زرک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی که در آیین تجلیل از اساتید و کارکنان رزمنده و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد سخن می‌گفت، با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت:  امروزه ما در عصر انفجار اطلاعات و پیشرفت‌های عظیم علمی زندگی می‌کنیم و رشد علم و تبدیل آن به ثروت مسابقه‌ای است که در جهان امروز در حال انجام است.

وی افزود: شاهدیم که جهانخواران و ابرقدرت‌‌ها از علم وتکنولوژی در جهت منافع خود استفاده می‌کنند و آن را در راستای ضربه زدن و ظلم به سایر ملت‌ها به کار می‌گیرند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: کشور ما به دلیل برخورداری از منابع عظیم فرهنگی و مادی در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و تلخی‌های زیادی را تجربه نموده است، زیرا کشورهای استعماری کشورمان را به دلیل این غنای مادی و معنوی طعمه خوبی برای کسب منافع خود می‌دانسته‌اند، اما آن چیزی که توانسته است در مقابل این زورگویی‌ها بایستد تعلیم و تربیت اسلامی است که تلاش می‌کند علم و دانش در جهت زیست بهتر انسان به کار گرفته شود.

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: علم ذاتاً مطلوب است؛ ولی وقتی این علم در راستای زیست بهتر بشر باشد مطلوبیت آن صد چندان خواهد بود و جایی‌که می‌تواند علم را گسترش دهد نظام آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.
وی، یکی از اهداف تعلیم و تربیت را پایبندی به اعتقادات دینی و در رأس آن توحید در همه شئونات زندگی دانست و تاکید کرد: با تعلیم و تربیت اسلامی می‌توانیم ارزش‌های اخلاقی و دینی را سرزنده و استوار نگهداریم و صداقت،  شرافت، کرامت و فضیلت را در جامعه ترویج کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف تعلیم و تربیت اصالت دادن به اسلام و ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها باید محلی برای مسابقه عمل به ارزش‌های اسلامی باشد به گونه‌ای که در دانشگاه، جوان مومن، انقلابی، معنویت‌گرای اخلاق‌مدار عدالتخواه پرورش یابد که این امر با همکاری، همفکری، همدلی و استفاده از تجارب و خِرد روحانیت و اساتید پی‌ریزی می‌شود.

گفتنی است در پایان از اساتید و کارمندان ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد تجلیل به عمل آمد.

عباس قادری/

 

 

برچسب‌ها: 
حجت الاسلام شاهرخی - امام جمعه خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان - دانشگاه آزاد خرم آباد - هفته دفاع مقدس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم