تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

کد خبر: 
۱۸۷۸
فرماندار مرکز لرستان خواستار شد؛

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان

فرماندار خرم‌آباد، تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار زرک؛ جعفر طولابی امروز دوشنبه ۲۰مرداد۹۹ که در جلسه‌ی هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس لرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در ثبت و ماندگاری آثار ارزشمند دفاع مقدس نقش پررنگی دارند.

او گفت: در سنوات گذشته مراکز فرهنگی دفاع مقدس اغلب استان‌ها تکمیل و به بهره‌برداری رسیده‌اند غیر از چند استان از جمله لرستان.

فرماندار خرم‌آباد، دوران دفاع مقدس را زیباترین قطعه تاریخی انقلاب اسلامی و تاریخ کشورمان عنوان کرد و افزود: آن گنجینه بزرگی که تحت عنوان مسائل فرهنگی و ارزش‌های معنوی در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و آن صحنه‌های زیبای ایثار، رشادت‌ها و سلحشوری‌هایی که در واقع بسیج مردمی و هم نیروهای لشکری و کشوری که در طول دفاع مقدس داشته‌اند بایستی برای نسل جدید و آینده تامین شود و به فراموشی سپرده نشود.

طولابی با بیان اینکه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیازمند مشارکت همگانی از جمله دستگاه‌های دولتی و مردمی به‌ویژه خیران است، گفت: چارت تشکیلاتی مرکز فرهنگی شامل هیئت امنا، هیئت رییسه و رییس مرکز و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که مسئولیت‌های هر کدام از این اعضا مشخص وتعریف شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات سر راه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: انتظار این است بخشی از این مسائل که قابل حل است با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برطرف شود.

طولابی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، شورای شهر، ادارات برق، آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌ها برای رفع مشکلات فعلی کمک کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری مبادی ذیربط برای جذب بودجه و اعتبارات، در کوتاه مدت شاهد افتتاح و بهره برداری این پروژه عظیم فرهنگی باشیم که از مطالبات به‌حق مردم است.

شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کند

فرماندار مرکز لرستان به ساخت و سازهای غیر مُجازی که در محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان انجام شده است اشاره کرد و گفت: شهردار و رییس شورای شهر خرم‌آباد، بایستی این ساخت و سازهای غیرمجاز با کمک سایر دستگاه‌ها و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی تخریب شوند و در این خصوص، مجرمان دستگیر و با آنها بصورت قهری برخورد شود.  

طولابی با بیان اینکه تنظیف و زیبا سازی محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس جز وظایف شهرداری است و در اساسنامه هم کاملا مشخص شده است، افزود: باید برای ورود مردم به این مکان مقدس، به کمک اداره راهداری راه ارتباطی مناسب فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات حوزه برق و آب تپه شهدای گمنام و محدوده مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: ادارات برق و آب استان موظف به رفع این مشکلات هستند.

طولابی امنیت تپه شهدای گمنام و مرکز فرهنگی دفاع مقدس را از مهمترین مسائل مورد نظر دانست و گفت: نیروی انتظامی فعلا به صورت گشت سیار، امنیت این مکان را تامین کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها: 
فرمانداری خرم آباد - جعفر طولابی - موزه دفاع مقدس - لرستان - مرکز فرهنگی دفاع مقدس

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم