بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه۲ کشور به میزبانی لرستان

کد خبر: 
۸۱
با حضور قصه‌گویان هفت استان؛

بیست ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه۲ کشور به میزبانی لرستان

مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در منطقه‌ دو کشور، طی روزهای سوم و چهارم آذرماه۱۳۹۸ با حضور قصه‌گویان هفت استان لرستان، قم، مرکزی، همدان،کرمانشاه، ایلام و کردستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زرک، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از آمادگی کامل کانون استان برای میزبانی شایسته از این رویداد مهم فرهنگی خبر داد.

«محمدجواد محمدی» گفت: ۵۹۸ قصه‌گو در ۷ استان در بخش زنان و مردان شرکت کردند که پس از برگزاری جشنواره‌های استان ۳۵ نفر به مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه یافتند و از این تعداد پنج نفر به مرحله ملی که همزمان با شب یلدای ۹۸ در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

وی افزود: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است»، رویکرد «تمرین زندگی» و محوریت موضوعی«قصه‌ی زندگی من» با توجه به برنامه‌ریزی و اعلام دبیرخانه مرکزی بین ۵ منطقه تقسیم شد که منطقه۲ کشور به لرستان اختصاص پیدا کرد و در روزهای سوم و چهارم آذر میزبان  استان‌های غرب کشور و استان قم خواهیم بود.

محمدی با بیان این نکته که این مرحله از جشنواره دارای برنامه‌های جنبی نیز است، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی قصه‌گویی، اعزام قصه‌گویان به مدارس خرم‌آباد، دعوت ازمدارس و بهره مندی کودکان و نوجوانان از قصه‌های اقوام منطقه، بازارچه قصه، برپایی نمایشگاهی از معرفی قصه‌های بومی محلی و متون ادب فارسی و بازدید از حمام تاریخی خرم‌آباد معروف به «حموم گپ» از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

مدیرکل کانون استان عنوان داشت: زمان آغاز مراسم افتتاحیه جشنواره رأس ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه سوم آذر و مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی رأس ساعت ۱۶ روز چهارم آذر۹۸ در سالن اجتماعات کانون لرستان است.

محمدی در پایان با اعلام اسامی داوران آقایان: علی خانجانی، محسن هجری و حمیدگلی چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و ادبی و ناظرجشنواره امیرمشهدی عباس مدیرمرکز هنرهای نمایشی کانون کشور و از چهره‌های شاخص هنری سینما و تئاتر کودک نوجوان؛ از همه خانواده‌‌ها، علاقه مندان به هنر ارزنده قصه‌گویی و هنرمندان به همراه فرزندان خود، برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آورد.

 

برچسب‌ها: 
جشنواره قصه گویی

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم