بهره‌برداری از ۳۰ فضای آموزشی در لرستان

کد خبر: 
۱۴۷
با کمک خیّران مدرسه ساز در دهه فجر صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از ۳۰ فضای آموزشی در لرستان

بروجردـ زرک ـ  مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: در دهه فجر امسال با کمک خیّران مدرسه ساز ۳۰ فضای آموزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار زرک، محمدرضا حیدری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه زنده‌یاد آریا رحم‌دل در بروجرد به خبرنگاران گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت ۲۱۰۰مترمربع و با زیربنای ۱۲۰۰مترمربع ساخته شد.
وی، محوطه مدرسه ۶کلاسه زنده‌یاد آریا رحم‌دل را ۱۵۰۰مترمربع بصورت آسفالته و بتنی اعلام و اضافه کرد: برای ساخت این مدرسه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بصورت مشارکتی نوسازی مدارس و پدر خیّرِ زنده‌یاد آریا رحم‌دل هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مقرر شد در دهه فجر ۲۲ فضای آموزشی با ۴۷ کلاس درس به بهره برداری برسد؛ اما با کمک خیرین این تعداد پروژه به ۳۰  طرح رسید.
حیدری افزود:۱۰پروژه طی دهه فجر در مناطق سیل زده پلدختر و معمولان افتتاح شده که تاکنون دانش‌آموزان این مناطق در کانکس مشغول به تحصیل بودند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۷۵۵ کلاس درس تعمیر شده‌اند که برای تعمیر و ساخت مدارس جدید نیز ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: بعد از سیل امسال ۳۱۰ فضای آموزشی تعمیر و با توجه به این که ۱۱۳ فضای آموزشی در سیل تخریب شدند، کار ساخت ۶۲ فضای آموزشی آغاز و ۲۷ فضای دیگر در بحث اعتبارات اضافه شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به استاندارد سازی وسایل گرمایشی ادامه داد: ۲ هزار و ۸۸۱ کلاس درس دارای بخاری نفتی و یا گازی غیر استاندارد بودند که با پیگیری‌های لازم تعداد بسیاری از وسایل گرمایشی پرخطر جمع‌آوری شد.
حیدری خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری بخاری‌های غیر استاندارد ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

 

برچسب‌ها: 
مدرسه آریا رحم دل - مدرسه سازی - بروجرد

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم