برگزاری بیستمین همایش منطقه‌ای آیینی سنتی لرستان با حضور ۱۰ استان

کد خبر: 
۱۴۱
پاکدل به زرک خبر داد:

برگزاری بیستمین همایش منطقه‌ای آیینی سنتی لرستان با حضور ۱۰ استان

رییس کانون هنرهای آیینی سنتی لرستان از برگزاری بیستمین همایش منطقه‌ای آیینی سنتی با حضور هنرمندان ۱۰ استان به میزبانی خرم‌آباد خبر داد.
بهزاد پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار زرک با بیان اینکه کانون هنرهای آیینی سنتی لرستان در نظر دارد، بیستمین همایش سالانه‌ی خود را به صورت منطقه‌ای در خرم‌آباد برگزار کند، اعلام کرد: این همایش با حضور هنرمندان این رشته از ۱۰ استان کشور از جمله اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان و لرستان برگزار می‌شود.
وی، هدف از برگزاری این همایش را شناسایی و معرفی هنرمندان هنرهای آیینی سنتی منطقه عنوان و اضافه کرد: همچنین آثاری را که نمادهای برجسته‌ی فرهنگ و هنر بومی و منطقه‌ای به حساب می‌آید و در حال فراموشی است را ثبت و ضبط کرده و در اختیار علاقمندان به ویژه جوانان قرار می‌دهد.
رییس کانون هنرهای آیینی سنتی لرستان گفت: بیستمین همایش سالانه این کانون در نیمه اول اسفند ماه سال‌جاری به میزبانی مرکز لرستان برگزار می‌شود.
پاکدل، برگزاری این همایش را در دو بخش اصلی و جنبی عنوان کرد و یادآور شد: بخش اصلی شامل مجموعه‌ای از هنرهای آیینی سنتی از جمله موسیقی مقامی، شاهنامه‌خوانی، نقالی، مرشد خوانی، پرده خوانی، منقبت‌خوانی، چاوش‌خوانی و نمایش‌های آیینی می‌باشد.
وی با تأکید بر اینکه آثار سوگ‌خوانی، سوگ‌نوازی و آیین‌های نمایشی سوگ پذیرفته نیست، تصریح کرد: در بخش جنبی نیز از بین آثار رسیده در مجموع ۵ مقاله علمی انتخاب که دو مقاله برای سخنرانی و سه مقاله نیز بصورت پوستر ارائه می‌شود.

 

برچسب‌ها: 
بهزاد پاکدل - کانون آیینی سنتی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم