برای همه‌مان مسجل بود شهردار الیگودرز ماندنی نیست

تغییر شهردار الیگودرز و شورایی که پاسخگو نیست

برای همه‌مان مسجل بود شهردار الیگودرز ماندنی نیست

اليگودرز

پايگاه خبري زرك ـ سیامک سعیدی

برای همه‌مان مسجل بود «اکبری» شهردار الیگودرز ماندنی نیست! این را روزی فهمیدیم که اصحاب رسانه به دعوت او در ساختمان شهرداری گرد هم آمدند. موضع‌گیری، پاسخ‌های مبهم و فرار رو به جلوی اعضای شورای شهر و سکوت معنادارِ «اکبری» در این گردهمایی همه و همه نشان از رفتن شهردار الیگودرز می‌داد.

شورا نشینان شهر الیگودرز در بحبوحه‌ی فصل انجام کارهای عمرانی، با فرا رسیدن سرمای زودهنگام منطقه و با وجود بر زمین ماندن بیشتر طرح‌های نیمه تمام شهرداری و علیرغم توصیه مشفقانه فرماندار نسبت به مناسب نبودن شرایط برای جابجایی شهردار در این مقطع و رضایت نسبی مردم از عملکرد او، همچنان اصرار بر تغییر شهردار دارند که از نظر نگارنده از دو حال خارج نیست؛ یا تخلف و سرپیچی از برنامه‌ها و طرح‌های ارائه شده از سوی شهردار  به حدی بوده که آنها را وادار به این جابجایی کرده و یا مسائل پشت پرده و غامضی بین شورا نشینان و شهردار بوده  که ایشان را مجاب به این تغییر نموده است.

این در حالیست که تا زمانی اعضای شورای شهر الیگودرز نسبت به شفاف سازی، شهروندان را محق و محرم ندانند و از پاسخگویی طفره روند، موضوعی که در اذهان عمومی متبادر می‌شود برآورده نشدن مطامع گروهی و سیاسی کاری و نگاه جزیره‌ای شورانشینان در این رابطه است.

هر چند معتقدیم ثبات در مدیریت شهری می‌تواند موجب توسعه شهر و مرتفع شدن مشکلات شود، ضمن احترام به تصمیم شورا در استفاده از حق قانونی خود (استیضاح) و تبریک و آرزوی موفقیت برای «لطفی میانجایی» شهردار جدید الیگودرز، نکته‌ای که نباید از نظر دور داشت حق مسلم شهروندان از آگاهی، نسبت به این رفت و آمدهاست؛ مردم طبق قول روزهای اول شورا (شفافیت و اطاق شیشه ای) حق دارند بدانند منتخبین شان از «اکبری»، «دینارانی»، «بسحاق، «ملک محمودی» و... چه توقعاتی  داشته‌اند که آنها را با سلام و صلوات آورده‌اند و بی‌سر وصدا و پشت درهای بسته به خدا سپرده‌اند.

آیا مردم به عنوان ولی‌نعمتان واقعی جامعه حق ندارند از کم و کیف رخدادهای حوزه شهر و شهرداری آگاه شوند؟

آیا حق ندارند بدانند درآمد ۲۰ میلیاردی شهرداری الگودرز طی ۶ماهه نخست امسال در چه مصارفی هزینه شده است؟

در پایان، امیدواریم رفتار پسندیده و عقلانی شورا نشینان در ارج نهادن به «اعتماد» و «حس رضایتمندی» شهروندان الیگودرزی در این مقطعِ نه چندان مطلوب که بیماری و مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبانگیر جامعه شده است، ذهنیتی منفی از واژه‌ی شورا و فلسفه‌ی وجودی این نهاد ارزشمند در اذهان مردم به جای نگذارد و خود دردی بر دردهای آنها نشود و در دل نگویند:
 تو که نوشم نه ای  نیشم چرایی ...

 * روزنامه نگار/

 

 

نویسنده: 
سيامك سعيدي

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم