بدقولی مسئولین، فرار متخصصین

بدقولی مسئولین، فرار متخصصین

اختصاصی زرک/ کسانی که گذرشان به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتاده باشد مسلماً نام پزشک مردمی «مجتبی گرجی» را شنیده‌اند. پزشکی با صبر و حوصله‌‌ی زیاد برای بیماران سرطانی و حتی همراهان آنها.
این روزها ابهامات در خصوص رفتن یا ماندن نخستین آنکولوژیست مرکز لرستان است که به کلافی سردرگم برای بیماران تبدیل شده بیمارانی که یکصد نفر از آنها توسط دکتر گرجی تحت درمان هستند که رفتن پزشک آنها برایشان به دغدغه‌ای تبدیل شده است چرا که مجبورند علاوه بر رنج بیماری رنج سفر به کلانشهرها را به جان بخرند.
آیا دکتر گرجی در خرم‌آباد می‌ماند؟ موضوعی که امروز در نشست خبری رییس دانشگاه علوم‌پزشکی با اصحاب رسانه مطرح شد. 

اما واقعیت چیست؟
در این خصوص تصمیم گرفتیم طی مصاحبه‌ای با دکتر گرجی واقعیت را از زبان خودشان جویا شویم.
وی در گفتگو با خبرنگار زرک، اظهار داشت: به عنوان طرح وارد لرستان شدم و نخستین آنکولوژیستی بودم که به خرم‌آباد آمد. و با همکاری دکتر بهاروند و دکتر منصوری آنکولوژی اینجا را راه‌اندازی کردیم بطوریکه هم‌اکنون ۹۰ درصد بیماران  برای درمان از استان خارج نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: با گذشت بیش از دو سال از طرح من،، دکتر ساکی رییس وقت دانشگاه علوم‌پزشکی، معاونت آموزشی دانشگاه و همچنین رییس بیمارستان شهید رحیمی از من خواسته شد با توجه به رضایت بیماران و نیاز بیمارستان به کار خود ادامه دهم و طبق قرارداد منعقد شده با دانشگاه، مقرر شد حقوقی دریافت نکنم اما بابت کاری که انجام می‌دهم خود دانشگاه مبلغی را پرداخت کند.
این آنکولوژیست ادامه داد: از این قرارداد ۱۵۰میلیون تومان از دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان طلب دارم که با تغییر مدیریت طلب من از دانشگاه هنوز وصول نشده است.
گرجی در خصوص عدم وصول مطالبه‌ی خود از دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: با مراجعه به دکتر پزشکی و دکتر نیکبخت این موضوع را مطرح نمودم، اما در پاسخ گفته شد با شما قراردادی بستند که قبولش نداریم اگر می‌توانی از خود دکتر ساکی بگیر که در پاسخ گفتم من با دانشگاه قرارداد بستم نه با شخص. که دکتر نیکبخت گفت شما برای من پیش شرط نگذار و اگر می‌خواهی طبق قرارداد پلکانی(پرداخت ۳۰درصد کارکرد طی یک ماه) کار کن وگرنه برو به سلامت.

ما کاسه‌ی داغ‌تر از آش نیستیم
اما نیکبخت رییس دانشگاه علوم‌پزشکی در واکنش به این خبر گفت: ما کاسه‌ی داغ‌تر از آش نیستیم و هر شخصی در این جلسه بتواند بجای ۱۵۰ میلیون مجوز یک میلیارد را از هیأت امنا بگیرد به دکتر گرجی پرداخت خواهیم کرد.
فرهادی معاونت درمان و توسعه‌ی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان نیز با طرح این پرسش که چرا معوقات دکتر گرجی پرداخت نشده گفت: چون از سال۹۸ با وی قرارداد هیأت علمی بسته‌ایم و به عضو هیأت علمی نمی‌توانیم مازاد پرداخت کنیم.

حقوق هیأت علمی را برگرداند ما طلبش را پرداخت می‌کنیم
فرهادی ادامه داد: دکتر گرجی در سال‌جاری۹۰ میلیون تومان از این دانشگاه حقوق هیأت علمی دریافت کرده که اگر حقوق هیأت علمی را برگرداند ما طلبش را پرداخت می‌کنیم.
به هر روی رفع خواسته‌ی منطقی این آنکولوژیست سخت‌کوش و مردمی توسط دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان و اصرار بیماران بر ماندنش در استان نباید از چشم این دانشگاه دور بماند؛ چرا که چنین پزشکانی برای ارائه‌ی خدمت به مردم باید با چنگ و دندان در استان نگه‌داشته شوند.

 

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم