ایران با شکیبایی مادران از تهاجم بیگانگان در امان ماند

کد خبر: 
۱۴۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

ایران با شکیبایی مادران از تهاجم بیگانگان در امان ماند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: اگر میهن اسلامی ما از شرّ و تهاجم بیگانگان در امان ماند به خاطرشکیبایی مادران و خواهران ما بود.
به گزارش خبرنگار زرک، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا شاهرخی امروز در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که در حسینیه عاشقان ثارا... سپاه ناحیه خرم‌آباد سخن می‌گفت، اظهار داشت: بانوان ما در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال و انقلابی داشته و الگوی آن‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) است که تربیت شدگان او دو امام بزرگوار و حضرت زینب کبری(س) و حضرت کلثوم هستند.
وی ادامه داد: ما مادرانی داریم که فرزندان خود را بدرقه کردند که به جبهه‌های نور علیه ظلمت بروند، فرزندانی که آن‌ها را با سختی تربیت و بزرگ کرده بودند، ولی وقتی پای دفاع از مقدسات به میان آمد آن‌ها را مانند حضرت ابراهیم(ع) به مسلخ عشق بردند و با خدای خویش معامله کردند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: اگر میهن اسلامی ما از شر و تهاجم بیگانگان در امان ماند به خاطرشکیبایی مادران و خواهران ما بود، خواهرانی که در سن جوانی موافقت کردند همسران‌شان باعنوان بسیجی در جبهه‌ها حضور پیدا کنند و رزم را با بزم‌شان آمیخته کنند و تمام قد در مقابل دشمن تا دندان مسلح بایستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به این‌که زنان در پست‌های مهمی انجام وظیفه می‌کنند، اظهار کرد: خواهران ما با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا(س) تدبیر منزل، حضور در صحنه اجتماع، عبودیت، خضوع و خشوع در مقابل خداوند تبارک و تعالی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

در نظام اسلامی ما بانوان در حاشیه نیستند
وی با بیان این‌که در نظام اسلامی ما بانوان در حاشیه نیستند، عنوان کرد: بانوان ما در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور فعال و انقلابی داشته و الگوی آن‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) است که تربیت شدگان او دو امام بزرگوار و حضرت زینب کبری(س) و حضرت کلثوم هستند.
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: او هم در منزل به‌عنوان یک بانوی مدبر و معلم حضور دارد و هم در حضور خداوند تبارک و تعالی عبادت، خضوع و خشوعش زبان‌زد خاص و عام است و در صحنه اجتماعی و دفاع از امامت و ولایت به درجه رفیع شهادت نائل شد که دختران، بانوان و مادران ما این سه خصوصیت را از ایشان آموزش گرفتند.
شاهرخی گفت: در جنگ تحمیلی ما تنها با یک کشور روبرو نبودیم، ملت، بانوان و خواهران ما آنقدر شکیبایی به خرج دادند که هواپیماهای عادی دشمن نتوانست صحنه جنگ را به نفع دشمن رقم بزند از فرانسه خواستند با هواپیماهای با تکنولوژی پیشرفته وارد عمل شوند.
وی عنوان کرد: با وجود این تکنولوژی نیز دشمن نتوانست خللی در اراده ملت ایران ایجاد کند، اراده‌ای که برخواسته از صبر و شکیبایی مادران و خواهران بود.
وی در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی با حضور شما بانوان به پیروزی رسید و ادامه آن هم با همکاری شماست. 
بر اساس این گزارش در پایان مراسم از ۱۰ نفر مادران، همسران و خواهران شهید تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها: 
نماینده ولی فقیه در لرستان - امام جمعه خرم آباد - شاهرخی - شهید - تجلیل

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم