افتتاح ۱۰طرح جدید بازآفرینی محلات شهری در استان

کد خبر: 
۱۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

افتتاح ۱۰طرح جدید بازآفرینی محلات شهری در استان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از افتتاح ۱۰طرح جدید بازآفرینی محلات شهری در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار زرک، رضا خالقی در گفت‌وگو با رسانه‌های لرستان با اشاره به این‌که ۱۸۱ میلیارد ریال طرح بازآفرینی پنج شهر استان در دست اقدام است، اعلام کرد: این طرح‌ها در ۱۹ محله هدف و به صورت اقدام مشترک در قسمت‌های خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسازی محیط و ارتقای توانمندی‌های فرهنگی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۸۲۰ تن قیررایگان به شهرداری‌ها برای بهسازی معابر تصریح کرد:‌ محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری لرستان ۳۳ مورد هستند که برنامه‌ریزی برای تخصیص ۴۰ میلیارد ریال دیگر تا سال آینده به منظور تقویت این مناطق صورت گرفته است.
خالقی با بیان این‌که تاکنون ۱۱۰میلیارد ریال برای بازآفرینی محلات شهری لرستان هزینه شده است، اظهار داشت: پس از تصویب قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت فرسوده تا سال ۹۷ بیش از پنج هزار واحد برای دریافت تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن بافت‌های ناکارآمد استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی گفت:‌ پیرو موافقت‌نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه و سهم ۲ هزار و ۳۱۶ واحدی پرداخت تسهیلات و با توجه به تخصیص ۲۰ درصدی موافقت‌نامه مذکور، سهم استان از ساخت واحدهای مسکونی برنامه اقدام ملی اعم از مشارکت در اراضی شرکت بازآفرینی شهری و احداث واحدهای مسکونی اشخاص حقیقی و حقوقی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سهم ۵۰۰ واحد استان ابلاغ شد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود:‌ تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی و سه قطعه زمین در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع شناسایی و اقدامات اولیه انتقال سند از سازمان ملی زمین و مسکن به شرکت بازآفرینی ایران انجام شده است.
خالقی ادامه داد: در سایر شهرهای دارای محدوده هدف بازآفرینی نیز کارِ شناسایی اراضی دولتی در بافت‌های ناکارآمد به ستادهای بازآفرینی شهرستان واگذار شده و در حال انجام است.
وی افزود:‌ امسال چهار طرح در محلات هدف بازآفرینی شهرهای استان بهره‌برداری شده و ۱۰ طرح جدید نیز در خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز و دورود افتتاح خواهد شد.
خالقی با اشاره به این‌که اجرای پروژه‌های فرهنگی، آموزشی، خدماتی و بهداشتی در این مناطق، کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد، اظهار داشت:‌ تیرماه امسال عملیات اجرایی ساخت مدرسه ۹ کلاسه محله درب دلاکان در بافت تاریخی شهر خرم‌آباد نیزآغاز شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پروژه‌های کانال سنگی جمع‌آوری آب‌های سطحی کرگانه، کانال دفع آب‌های سطحی فلک‌الدین، دیوار حائل گل سفید، بهسازی گذر تاریخی فردوسی و مرمت خانه تاریخی چنگایی در بافت ناکارآمد شهر خرم‌آباد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد:‌پروژه بهسازی محله خوشبین در بافت میانی شهر بروجرد نیز در حال اجرا است که انتظار می رود با همکاری مطلوب شهرداری تا تیر ماه سال آینده بهره برداری شود.

 

برچسب‌ها: 
اداره کل راه و شهرسازی لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم