از انتقاد دانشجویان به استاندار تا تهدید خبرنگار

کد خبر: 
۱۰۵
حاشیه‌های یک مراسم؛

از انتقاد دانشجویان به استاندار تا تهدید خبرنگار

دانشجویان دانشگاه لرستان از بدقولی استاندار در روز دانشجو انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار زرک، در حالی‌که امروز ۲۰ آذر ماه مراسم اختتامیه هفته پژوهش و معرفی فناوران و پژوهشگران برتر استان در دانشگاه لرستان برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

زمانی‌که مجریِ برنامه، از «سید موسی خادمی» استاندار لرستان خواست برای ایراد سخنرانی در جایگاه حاضر شود به یک‌باره دانشجویان از جای خود برخاستند و دقایقی مانع سخنرانی او شدند.

بارها استاندار لرستان دانشجویان را دعوت به آرامش کرد، اما آن‌ها از این‌که با وجود دعوت رسمی از او، در مراسم روز دانشجو حضور نیافته و معاون سیاسی امنیتی‌اش نیز در این مراسم شرکت نکرده بود، آن را نشانه‌ی بی‌حرمتی مسئولان استان به دانشجویان تلقی و به نشانه‌ی اعتراض سالن جلسه را ترک کردند.

در ادامه، «خادمی» در پاسخ به این انتقاد خطاب به دانشجویان معترض دانشگاه لرستان گفت: «از اول قول حضور در هیچ دانشگاهی را نداده بودیم».

وی با بیان این‌که آذرماه به نوعی مربوط به دانشجو و دانشگاه است، ادامه داد: «توضیح یک نکته به دانشجویان معترض ضروریست و آن این است که امسال چندین دعوت‌نامه برای ما آمد؛ هم از طرف دانشگاه علوم‌پزشکی، هم از طرف دانشگاه لرستان، هم از طرف دانشگاه‌های علمی کاربردی و هم از طرف سایر دانشگاه‌ها آمد. من به دوستان گفتم یک‌بار به دانشگاه لرستان رفتیم و اگر الان می‌خواهیم برویم باید به دانشگاه علوم‌پزشکی برویم، از اول گفتم با این حساب فعلاً هیچکدام از جلسات این شکلی را نمی‌رویم».

استاندار لرستان اظهار داشت: «اگر دعوت دوباره‌ی دانشگاه لرستان برای حضور در مراسم روز دانشجو را می‌پذیرفتیم، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها می‌گفتند چرا یک‌جا دوبار رفتید، یک‌جا اصلاً نرفتید».

«خادمی» افزود: «به همین دلیل یک مدل پیش‌بینی کردیم، گفتیم چون تعداد دعوت کنندگان زیاد است با نمایندگان تشکل‌های سیاسی، صنفی و علمی دانشجویی همه‌ی دانشگاه‌ها جلسه داشته باشیم، اعلام آمادگی هم کردیم که این جلسه را برگزار کنیم، آن روز هم که دانشگاه لرستان جلسه داشت، قرار بود معاون‌سیاسی فقط در مراسم این دانشگاه و دانشگاه علوم‌پزشکی شرکت کند، منتها من از اول قول حضور در هیچ دانشگاهی را نداده بودم».

استاندار لرستان ادامه داد: «در روزی که دانشگاه لرستان برنامه داشت روز پایان ثبت‌نام و تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس در استان بود، واقعاً در لرستان مشکلات مربوط به انتخابات و برخی شهرها و مشکلات خاص آن را شاید شما که دانشجوی غیربومی هستید ندانید، اما دانشجویان بومی می‌دانند ما در چند نقطه از استان در بحث انتخابات خیلی حساسیت‌های ویژه داریم و لازم است مسائل آن را حل کنیم، در آن روز این مشکل پیش آمد و معاون سیاسی نتوانستند حضور پیدا کنند و روز بعدش در جلسه دانشگاه علوم‌پزشکی شرکت کردند».

«خادمی» بار دیگر خطاب به دانشجویان معترض بیان داشت: «اینگونه نبود که از اول قولی داده شود و دلیل این‌که قولی داده نشد این بود که تعداد دانشگاه‌های دعوت‌کننده زیاد بود و راه‌حل ما هم که باز هم فکر می‌کنم راه‌حل معقولی بود (حالا نمی‌دانم چرا مورد توجه دوستان قرار نگرفت) این بود که نمایندگان تشکل‌های همه‌ی دانشگاه‌ها بیایند و ما آن‌جا خدمت‌شان باشیم، که ظاهراً این را شما نپذیرفته‌اید. ما یک‌بار دیگر به دانشگاه لرستان می‌آییم؛ اما طلبکاری دیگر دانشگاه‌ها را باید پاسخ دهیم».

*** گفتنی است، انتقاد دانشجویان معترض تنها به حین سخنرانی استاندار لرستان ختم نشد؛ بلکه بعد از اتمام مراسم نیز برخی از آن‌ها که قصد نزدیک شدن به استاندار لرستان را داشتند با برخورد نیروهای حراست دانشگاه لرستان مواجه شدند و همین امر فضا را متشنج کرد.

خبرنگار زرک که از دریچه‌ی دوربین خود در حال ثبت و ضبط این صحنه‌ی اعتراضی بود با واکنش شدید و تهدید کسانی که خود را «نیروی انتظامی دانشگاه لرستان» معرفی کردند، مواجه شد.

 

برچسب‌ها: 
دانشگاه لرستان، هفته پژوهش، استانداری لرستان

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم