آکادمی جهانی پزشکی آینده راه‌اندازی شود

کد خبر: 
۷۶
برگزیده لرستانی جایزه مصطفی (ص):

آکادمی جهانی پزشکی آینده راه‌اندازی شود

برگزیده سومین دوره جایزه علمی و فناوری مصطفی(ص) خواستار راه‌اندازی آکادمی جهانی پزشکی آینده در زمینه پزشکی بین رشته‌ای شد.

به گزارش پایگاه خبری زرک، پروفسور حسین بهاروند در مراسم دریافت جایزه خود در تالار وحدت گفت: از این‌که منتخب جایزه هستم سپاسگزارم و دلیل آن‌ را داشتن تیمی خوب می‌دانم، تیمی که مشتاقانه و فعال در شرایط سخت حرکت کردند و موجب تبدیل دانش سلول‌های بنیادی به فناوری و کاربردی کردن سلول‌های بنیادی شدند.

وی با بیان این‌که حرکت تیمی در حوزه سلول بنیادی منجر به تبدیل علم سلول‌های بنیادی به فرهنگِ توانستن شده است، تصریح کرد: فرهنگ کاربردی کردن علم منجر به ایجاد کارخانه تولید سلول‌های بنیادی شده و اکنون در مرحله‌ای هستیم که این علم آموزش داده می‌شود و این امر فرهنگ تفکر بین رشته‌ای را ایجاد کرده است.

برگزیده جایزه مصطفی اظهار داشت: با انجام این کار که امروز به خاطر آن این جایزه را دریافت کردم، معتقدم که می‌توانیم در پزشکی آینده مؤثر باشیم و این اعتبار علمی مایه خیری برای ساخت آکادمی جهانی پزشکی آینده در زمینه‌های بین رشته‌ای همچون پزشکی‌ بازساختی، پزشکی سرطان، پزشکی‌ مبتنی بر فرد، مغز و علوم شناختی و مهندسی بافت شود که بتواند محققان کشورهای در حال توسعه را حمایت کند و محل ایجاد آن نیز در جایی که بیشترین حمایت صورت می‌گیرد، شکل بگیرد.

گفتنی است پروفسور حسین بهاروند که در اصفهان متولد شده است پدر و مادرش از اهالی خرم‌آباد هستند.

 

 

برچسب‌ها: 
جایزه مصطفی پروفسور حسین بهاروند

مقاله

یادداشت

گزارش

گفتگو

پربیننده‌ترین خبرها

فيلم | بازسازي صحنه قتل ميدان شهدا بروجرد
امروز صبح انجام شد؛
فرمانده نیروی انتظامی الیگودرز خبر داد:
در همایش بزرگداشت روز پرستار؛
فرزند عضو شورای شهر مرکز لرستان بر اثر کرونا درگذشت
.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

چشم سوم